اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/03/03

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/03/03

دیفنس نیوز

کانادا دست به خرید ۴۵۲ فروند اژدر مارک ۵۴ Mk-54 زده ، و گویا وزرات دفاع آمریکا با فروش این اژدر به نیروی دریایی کانادا موافقت کرده ، این فروش که ۳۵۸ میلیون دلار ارزش دارد ، شامل پشتیبانی کمپانی ریتون و تحویل نسخه تمرینی این اژدر برای آموزش نیروی دریایی کاناداست.کانادا قرار است اژدر مارک ۵۴ را جایگزین اژدر های مارک ۴۶ قرار دهد و روی ناوچه کلاس هایفلایکس ، هواپیمای Cp-140 اوروا و بالگرد Ch-148 مارتمیز نصب کند‌.

هند در ادامه تحول نسل آینده موشک های زمین به هوا و همکاری با دولت اسرائیل دست به آزمایش موشک زمین به هوا MRSAM زد ،به گفته منبع این آزمایش موفقیت آمیز بوده.در این آزمایش دو شناور کلاس چنای و کوچی دست به شلیک این موشک زدند ، موشک MRSAM در آینده نه چندان قرار است بر روی ناوشکن های هندی کلاس کلکته نصب نماید.
موشک MRSAM با کمک اسرائیلی های و کمپانی هندی بهارات ساخته شده و از روی موشک باراک ۸ اسراییلی توسعه داده شده و برای هدایت از سیستم هدایت رادیویی بهره میبرد و سرعت موشک به دو ماخ میرسید.

وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است با فروش ۱۶۰ فروند موشک هوا به هوا رادار فعال Aim-120C-7 به نیروی هوایی ژاپن موافقت کند .به گفته سران آمریکایی این کار جهت افزایش ثبات و امنیت منطقه و نیروهای آمریکایی مستقر در اقیانوس آرام و آسیاست.این خرید ۳۱۷ میلیون دلار خرج روی دست نیروی هوایی ژاپن میگذارد‌.

بازهم خبری دیگر از شرق آسیا این بار کره جنوبی ، این کشور تصمیم گرفته تا تعداد ۹۴ فروند موشک SM-2 بلوک ۳ بی را از ایالات متحده خریداری کند ، این قرارداد که شامل پشتیبانی شرکت ریتون میشود ۳۱۳ میلیون ارزش دارد.
موشک استاندارد ۲ بلوک ۳ بی یک نسخه ارتقا یافته از موشکSM-2 برای دفاع در برابر موشک ضد کشتی و تهدیداتی با ارتفاع پایین توسعه داده شده و میتوان این موشک را با سیستم های مانند Ageis تطابق داد.

نیروی دریایی یونان بلاخره هواپیما های گشت دریایی P-3B اوریون خود را تحویل گرفت ، هواپیماهای اوریون یونانی تا سال ۲۰۱۵ عملا توانایی پرواز و انجام عملیات نداشتند ، ولی در سال ۲۰۱۵ نیروی دریایی یونان به دنبال راه حلی موقت چهار فروند هواپیمای اوریون را طی برنامه مید لایف تحویل لاکهید مارتین داد تا این تعداد هواپیما توسط این شرکت ارتقا پیدا کنند، و در این هفته اولین فروند از تعداد هواپیمای در حال ارتقا را دریافت کرد.

یکصد و سی ونهمین پایگاه سوخت رسانی ایالات متحده ( مک کانل) رسما ششمین هواپیمای سوخت رسان KC-46 پگاسوس را دریافت کرد ، این پایگاه تا قبل از این مرکز هواپیما های KC-135R استراتوتانکر بود ، ولی الان در حال دریافت هواپیمای سوخت رسان نسل جدید پگاسوس است و طی برنامه ریزی این پایگاه قصد دارد وحله اول ۱۸ فروند هواپیمای سوخت رسان KC-46 را دریافت کند و در جمعیت ناوگان را تا ۳۶ فروند افزایش دهد

نیروی دریایی نروژ اعلام کرد هزینه بازسازی و تعمیر ناوچه نروژی کلاس بیش از یک میلیارد دلار است وتعمیر ناوچه پنج سال به طول خواهد انجامید، از این رو تصمیم نهایی برای سرنوشت این ناوچه در تابستان گرفته میشود، انتظار میرود کشتی از خدمت خارج شود چون هزینه تعمیر شناور چند برابر هزینه ساخت این شناورست.
در هشتم نوامبر ناوچه کلاس F-313 پس از برخورد با یک تانکر صدمه دید و غرق شد، حالا باید پس از بیرون کشیدن شناور و پورت مادر سرنوشت ناوچه چه میشود.البته باید افزود که میتوان بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون دلار تجهیزات از شناور برداشت و به عنوان تجهیزات یدکی استفاده نمود.

خبر ها حاکی از آن است که نیروی هوایی هند دست به آزمایش نسخه هواپرتاب موشک سوپرسونیک بومی برهاموس زده.
این دومین آزمایش موفقیت آمیز نسخه هواپرتاب این موشک است که انجام میشود ، قابل به ذکر است هردو آزمایش و شلیک موشک توسط جنگنده های Su-30Mki هندی انجام شده.انتظار میرود این موشک تا سال ۲۰۲۰ وارد خدمت نیروی هوایی هند شود..موشک برهاموس یک موشک ضد کشتی است که توسط هند و روسیه توسعه داده شده ، این موشک براساس موشک ضد کشتی پی ۸۰۰ اونیکس روسی ساخته شده، و در سال ۲۰۱۲ هندوستان طی قراردادی به ارزش ۱.۵ میلیارد خواستار تولید ۲۰۰ موشک برهاموس شد.

خبری از کمپانی ریتون ، این کمپانی قصد دارد تا در آینده سلاح های لیزری را برای مبارزه با سلاح های هایپرسونیک توسعه دهد.امروزه سلاح های هایپرسونیک میتوانند مانوردهی بالایی را انجام دهند و در کمترین زمان به هدف خود برسند و یک تهدید جدید برای ایالات متحده و متحدانش محسوب میشوند، و ریتون قصد دارد تا این مشکل را با سلاح های لیزری حل کند.البته امروزه قدرت سلاح های لیزری در حدیست که میتوانند یک هواپیمای بدون سرنشین را منهدم کنند ، و برای درگیری با موشک های بالیستیک نیاز به تجهیزات و تکنولوژی بیشتری دارند.همچنین مشکل دیگر این گونه تجهیزات لیزری این است که پرتو لیزری مستقیم حرکت میکند و نمیتواند بردی زیادی داشته بخاطر شکل کروی زمین ، البته دانشمند در تحقیق هستند این سلاح را به جو زمین منتقل کنند تا بهتر بتوان از آن بهره برد.

خبری دیگر از کمپانی ریتون ، این کمپانی موفق به طراحی کلاهکی جدید برای نصب بر روی موشک های نسل آینده دیپ استریک شده گزارش ها حاکی از آن است شلیک آزمایشی این کلاهک ها موفقیت آمیز بوده .موشک های دیپ استریک نسل موشک های تاکتیکی سطح به سطح است که برای ارتش آمریکا در حال توسعه میباشد ، به گفته ریتون این موشک ها هزینه کمتری دارند و همچنین میتوان به دلیل طراحی ماژولار دو موشک را از یک غلاف شلیک کرد.
قابل به ذکر است این موشک ها را میتوان از لانچر سیستم هایی همچون M270 و M142 هیمارس شلیک کرد ، برد این موشک ها ۳۰۰ تا ۴۹۰ کیلومتر توصیف شده.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن