تاریخجنگ ها و عملیات های نظامی

جنایات ژاپن طی جنگ جهانی دوم در مرکز یونیت 731

جنایات ژاپن طی جنگ جهانی دوم در مرکز یونیت 731

جنایات ژاپن طی جنگ جهانی دوم در مرکز یونیت 731

نویسنده:محمد علی منصوری

مقاله ه در زیر امده  حادثه یونیت 731 ژاپن هست که متاسفانه به یکی از فجیع ترین وقایع تاریخی تبدیل شده است

مقدمه:

یونیت731 یک واحد تحقیقات محرمانه ژاپنی بود که کارکنان آن مشغول به آزمایش و توسعه سلاح های میکروبی و شیمیایی بودند به طوری که بر روی قربانیان آزمایش های عجیب و وحشتناکی انجام میدادند واحد731 در محله پینگ فانگ شهر هاربین واقع شده بود که در آن هنگام بزرگترین شهر دولت مانچوکوئو بود.

واحد 731 در ابتدا توسط پلیس نظامی ارتش امپراطوری ژاپن تاسیس شده بود اما تا پایان جنگ جهانی دوم در اختیار سپهبد شیرو ایشی از افسران عالی رتبه ارتش ژاپن بود. که سرانجام در سال 1941 نام یونیت731 بر آن نهاده شد.تنها در این واحد 3000تا250000 اعم از زن و مرد و کودک در جریام آزمایش های هولناک پزشکی این واحد جان خود را ازدست دادند این تعداد قربانی جدای کشته شدگان که در مکان های دیگر تحت آزمایش های بیولوژیکی همچون یونیت100 کشته شدند.سربازان شاغل در این واحد شهادت دادند که عده ی کثیری از کشته شدگان چینی کره ای و مغول بودند در حدود70%از قربانیان اسرا و شهروندان عادی چینی بودند و نزدیک به 30 تن روس درمیان قربانیان و تعداد دیگری از سایر کشور های جنوب شرقی آسیا بودند.

محققان در واحد731 به جای آنکه به دلیل جنایات جنگی شان محاکمه شوند در ازای افشای تجربیات و نتایج آزمایش هایشان بر روی انسان از سوی ایالات متحده مصونیت قضایی یافتند.

شکل گیری:

در سال1932 سپهبد ایشی پزشک و افسر ارشد ارتش ژاپن که توسط وزیر جنگ پشتیبانی میشد به سمت فرمانده آزمایشگاه تحقیقات برای پیشگیری بیمای های اپیدمیک ارتش منصوب شد. وی یک تیم تحقیقاتی محرمانه به نام واحد توگو تشکیل داد تا آزمایش های شیمیایی و میکروبی گوناگونی در منچوری انجام دهد. واحد 731 در سال 1936 هیروهیتو با فرمان سلطنتی دستور داد تا این واحد تحقیقاتی گسترش یافته و تحت عنوان دایره پیشگیری بیماری های اپیدمیک در ارتش کوانتونگ ادغام شود. این واحد تحقیقاتی به دو زیرمجموعه با نام های واحد ایشی و واحد واکاماتسو تقسیم شد که سرانجام در اوت1940 میلادی تمامی این واحد های تحقیقاتی را دایره پیشگیری بیماری های اپیدمیک وتصفیه آب ارتش کوانتونگ نامیدند و به اختصار آن را واحد731 نامگذاری کردند و پس از آن این فرمان سلطنتی خواستار تشکیل یک کارگاه تولید جنگ افزار های بیولوژیک به نام کارگاه ارتش کوانتونگ برای پیشگیری از بیماری های اپیدمیک اسب که بعدها به یونیت100منچوری ازآن یاد میشد تاسیس گشت.

سپهبد شیرو ایشی

فعالیت ها:

زنده شکافی:

زندانیان از جمله یک اسیر جنگی آمریکایی را بدون انجام بیهوشی زنده شکافی میکردند. برای انجام این عمل غیر انسانی ابتدا قربانی را میکروب های گوناگون آلوده میکردند و سپس بدنشان را میشکافتند و اعضا ی بدن را خارج میکردند تا اثر بیماری ها را بر روی آنها بررسی کنند. آنها بر این باور بودند که پس از مرگ فرایند تجزیه جسد نتیجه مطلوبی برای تحقیقات آنان نخواهد داشت پس به این نتیجه رسیدند اسرای نگون بخت را زنده زنده مثله کنند. از دیگر جنایات در این بخش میتوان به قطع دست و پای اسرا پرداخت به طوری دست و پای قربانی را قطع میکردند تا اثرات از دست رفتن خون را بررسی کنند. اندام های قطع شده را گاهی به سمت مخالف بدن پیوند میزدند. اندام برخی زندانیان را منجمد کرده و سپس قطع میکردند. گاهی هم اندام را منجمد و سپس گرم و یخ آن را آب میکردند تا اثرات قانقاریا درمان نشده را بررسی کنند. از دیگر شاهکار های این واحد میتوان به بریدن معده و وصل کردن مستقیم مری به روده اشاره کرد.

آزمایش جنگ افزار های بیولوژیک:

زندانیان را تحت عنوان دروغین واکسیناسیون با میکروب های بیماری های مختلف آلوده و مایه کوبی میکردند تا اثرات آن را بررسی کنند. برای تحقیق درباره بیماری های مقاربتی زندانیان مرد و زن را عمدا به میکروب سیفلیس و سوزاک آلوده میکردند و آن ها را تحت نظر میگرفتند و همچنین زندانیان مکرر مورد تجاوز زندانبانان قرار میگرفتند. کک های ناقل طاعون لباس های آلوده و غذاهای آلوده را در بمب های ویژه ای قرار داده و بر اهداف خاصی می انداختند که نتیجه آن کشته شدن

400000شهروند چینی در اثر وبا/طاعون و سیاه زخم انجامید. واحد731 و واحد های تابعه آن در تحقیق و توسعه جنگ افزار های شیمیایی و آزمایش آن بر روی شهروندان و غیرنظامیان چینی دخالت داشتند که یکی از دیگر نتایج آن کک های ناقل طاعون را با هواپیماهایی با ارتفاع کم بر روی شهر های چینی نانگبو.چانگدی. به پرواز دراوردند و هزاران نفر در

اثر همه گیری طاعون خیارکی کشته شدند.

آزمایش یخ زدگی:

طی این ازمایش وحشتناک ابتدا نمونه را به محیط سرد بیرون برده و اعضای بدن آن را داخل آب کرده تا یخ بزند. نمونه مطلوب منجمد شده برای آنان نمونه ای بود که هنگام ضربه زدن به بدن قربانی صدای برخورد چوب بر روی چوب بدهد. سپس یخ روی قربانی را میتراشیدند و روی آن اب میریختند و تاثیر آب ریخته شده با حرارت های گوناگون را با کتک قربانی با استفاده چوب بررسی میکردند تا ببینند آیا هنوز جایی از بدن قربانی منجمد باقی مانده یا نه

تصویری از آزمایش یخزدگی در یونیت731

موارد دیگری نیز از جنایات وحشتناک در این یونیت به نام های آزمایش هایی نظیز سیفلیس و تجاوز و بارداری اجباری میتوان اشاره نمود که از گفتن آن صرف نظر میکنم چرا که توصیف این وضعیت وحشتناک و دانستن آن از اهداف این مقاله نیست.

آزمایش های تسلیحاتی:

از اسرا برای آزمایش انفجار نارنجک در فواصل مختلف استفاده میشد. شعله افکن ها را روی انسان های زنده آزمایش میکردند. اسرا را به تیرک هایی میبستند و از آنها به عنوان اهدافی برای بمب های میکروبی/شیمیایی و انفجاری استفاده میکردند.

سایر آزمایش ها:

برخی زندانیان را از آب و غذا محروم میکردند تا ببینند چقدر زنده میمانند. برخی دیگر را در اتاقک ایی پرفشار قرار میدادند تا بدنشان تحت آن فشار از هم متلاشی شده و بمیرند سپس بررسی میکردند که ارتباط دما سوختگی ها و زنده ماندن انسان تا حدی در آن شرایط برایش امکان پذیر است. اسرا را در سانتریفیوژ و تا دم مرگ میچرخاندند. از دیگر شاهکار های ژاپنی ها میتوان به تخلیه خون کامل قربانی و معاوضه آن با خون حیوان اشاره کرد. در یونیت731 به جنایات بسیار زیادی از جمله زنده به گور کردن آتش زدن انسان تزریق آب دریا(که خیر سرشان ببینند آب دریا میتواند جایگزین سرم سالین لاشد یا نه) و… اشاره کرد که زبان از گفتنش قصیر است.

برخی تصاویر تکان دهنده دراین واحد:

تصویری از تست سلاح بیولوژیک بر روی قربانی چینی

پرسنل مشهور:

-سپهبد شیرو ایشی

-سرهنگ دوم ریوییچی ناییتو بنیانگذار شرکت دارویی صلیب سبز

-سپهبد ماساجی کیتانو

-یوشیو شینوزوکو

-یاسوجی کانه کو

ساختمان ها و مراکز استقرار:

مرکز تسلیحات بیولوژیک در هاربین

مجتمع اصلی واحد731 شامل150 بلوک ساختمان در 6 کیلومتر مربع بود. طراحی ساختمان به گونه ای بود که تخریب آن با بمباران هوایی دشوار بود. این مجتمع عظیم چندین کارخانه نیز در درون خود جای داده بود. این واحد دارای4500 ظرف پرورش کک/ 6 مخزن بزرگ تولید مواد شیمیایی و 1800 ظزف تولید عوامل میکروبی در این مرکز وجود داشت و میتوانست ظرف چند روز 30 کیلوگرم باکتری ایجاد کننده طاعون خیارکی تولید کند. امروزه برخی از ساختمان های یونیت 731 برای مقاصدصنعتی استفاده میشود. برخی دیگر هم به موزه جنایات جنگی تبدیل شدند.

گوانگ ژو:

مقر اصلی واحد8604 که اکنون کتابخانه دانشگاه پزشکی سون یات-سن است واحد 8604 از واحد های تابعه واحد731 بود و توسط ارتش ژاپن در جنوب چین اداره میشد. که در گوانگ ژو قرار داشت. آزمایش های انسانی این مرکز مشتمل بر محرومیت اسرا از آب و غذا و بررسی تیفوس انتقال یافته از طریق آب بود. بر اساس اعتراف های صورت گرفته پس از جنگ جهانی دوم این مرکز مکان اصلی پرورش موش صحرایی برای واحد های پزشکی بود که برای آزمایش های انتقال طاعون خیارکی استفاده میشد. از همه دوستان عزیزی که محبت کردید و مطلب را به طور کامل مطالعه کردید بسیار سپاسگزارم

امیدوارم از مطلب بهره و لذت کافی را برده باشید. موضوع یونیت 731 ژاپن یکی از فجیع ترین جنایات تاریخ بشریت بشمار میرود و در این واحد جنایاتی به دور از فطرت پاک انسانی صورت میگرفته که بنده بخاطر برخی دلایل از گفتن برخی از آنها چشم پوشی و صرف نظر کردم وهمینجا اینجانب از شما مخاطب عزیز عذر خواهی میکنم. برای هرگونه نظر پیشنهاد انتقاد و موضوع های

برای عضویت در اینستاگرام جنگاوران اینجا را کلیک کنید

مقالات مشابه

بمب باران اتمی ژاپن

مورد علاقه خود با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید:

Email: malimmansouri005@gmail.com

Instagram: @aviation_knowledge_14

ارادتمند شما…

9/10/1400

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن