اخبار نظامی

اخبار جهان – تاریخ انتشار:1398/01/30

اخبار جهان - تاریخ انتشار:1398/01/30

خبرگذاری دیفنس نیوز

کمپانی بوئینگ اعلام کرد ، ماه آگوست اولین دسته چهار فروندی بالگرد های AH-64E گاردین را تحویل دولت هند میدهد.نیروی هوایی هندوستان در سال ۲۰۱۵ در یک قرارداد ۲.۲ میلیارد دلاری دست به سفارش ۲۲ فروند بالگرد AH-64E گاردین ، و ۱۵ بالگرد ترابری CH-47F شینوک زد.طی قرارداد تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۸ فروند بالگرد تهاجمی گاردین تحویل نیروی هوایی هند میشود قابل به ذکر است طبق گفته های بوئینگ این بالگرد ها با هواپیمای ترابری C-17 گلوب مستر به هند ارسال میشود .
.
.
کمپانی تکسترون یک قرارداد به ارزش ۱۵ میلیون دلار از طرف نیروی هوایی آمریکا برای تعمیر ۱۲ فروند هواپیمای آموزشی T-6A دریافت کرد.عراق در سال ۲۰۰۹ در سفارش اولیه خود تعداد ۸ فروند هواپیمای توربوپراپآموزشی T-6A را برای جایگزینی هواپیما های سسنا ۱۷۲ اسکای هاوک و سسنا ۲۰۸ سفارش داد‌.

هند و آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز Nirbhy.
طبق گفته منبع (اسپونتیک ) این موشک کروز مادون صوت روز دوشنبه پس از دو آزمایش بی سرانجام و شکست خورده ، سرانجام در سومین آزمایش خود موفق عمل کرد و به برد هزار کیلومتری رسید در حالی که منبع اظهار دارد برد موشک تا ۱۵۰۰ کیلومتر هم میرسد ، این موشک فعلا از لانچر ساحلی شلیک ولی در آینده نسخه های دریا پرتاب و هواپرتاب این موشک ارائه میشود ، و آنچه که معلوم است نسخه هواپرتاب این موشک تا سال ۲۰۲۱ ارائه میشود.

وزارت دفاع آمریکا قراردادی ۶۵ میلیون دلاری با کمپانی بوئینگ برای دریافت بمب های میناتوری سری SDB امضا کرد.این قرارداد شامل پشتیبانی و آزمایش و تست بمب برای نصب بر روی جنگنده ها میباشد.بوئینگ در حال کار بر روی این قرارداد در ایالات میسوری میباشد و انتظار میرود این کار تا سال ۲۰۲۹ به پایان برساند.

نیروی هوایی چین آخرین دسته از جنگنده های سوخوی ۳۵ خود را از روسیه دریافت کرد.نیروی هوایی چین در سال ۲۰۱۵ دست به سفارش تعداد ۲۴ فروند جنگنده نسل فور پلاس پلاس Su-35 سوپر فلنکر به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار زد ، ودر سال ۲۰۱۶ اولین دسته چهار فروندی از این جنگنده را تحویل گرفت. چین از اولین خریدران این جنگنده روسی میباشد و نیروی هوایی اندونزی از خریداران بعدی این جنگنده میباشد.

یمن از موشک بالستیک جدید خود با نام بدر اف رونمایی کرد ، موشک بدر دارای بردی ۱۶۰ کیلومتری و مجهز به یک کلاهک ترکش شونده که برای مقابله با تجمع نیرو های دشمن در نظر گرفته شده ، اما اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که موشک در ۱۰ متری بالای هدف منفجر شده و ۱۴۰۰۰ ترکش را به شعاع ۳۵۰ پرتاب میکند.

به گزارش خبرگذاری الجزیره یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به نیرو های خلیفه حفتر بر فراز طرابلس توسط دولت وفاق ملی سرنگون شده ، اما به گفته منبع خلبان اجکت کرده ولی هیچ اطلاعی از این خلبان در دسترس نیست.به استناد به مدارک معلوم شده این جنگنده میگ ۲۱ بوده که سرنگون شده.

به گذارش خبرگذاری تاس روسیه تولیدانبوه سامانه دفاع هوایی S-350 را آغاز کرده است ، همین مارس اعلام شد این سیستم دفاعی با موفقیت آزمایش های خودرا پشت سر گذاشته ، و قرار است در سال ۲۰۱۹ این سیستم پدافندی تحویل ارتش روسیه شود.در کل این سیستم قرار است جایگزین سیستم پدافندی S-300PS شود که درسال ۱۹۸۲ در خدمت ارتش روسیه میباشد.هدف از ساخت این سیستم دفاع در برابر حملات هوایی فشرده و مکان های مهم میباشد.

کمپانی بوئینگ و رونمایی از کانسپت مفهومی هواپیمای پیشرفته F15-EX Advenced Eagle.
طرح جدید بویینگ در واقع یک ارتقا برای ناوگان هواپیما های استریک ایگل ارائه شده و در آینده نه چندان دور شاهد بر روی کار آمدن این جنگنده برای جایگزین شدن با هواپیماهای شکاری F-15C/D ایگل خواهیم بود ، این طرح پیشترفته توانایی حمل انواع پیشترفته را دارد و سیستم های الکترونیکی جدید بهره میبرد ، یکی دیگر نکات قابل توجه استفاده از کامپیوتر ماموریت جدید میباشد که میتواند ۸۷ میلیارد اطلاعات و پیام را پردازش و محاسبه کند که با توجه به سیستم های نمایشگر جدید به کار رفته در کاپیت خلبان میتواند اطلاعات محیطی و اهداف را به خوبی در اختیار خلبان بگذارد ، که کمک شایانی به خلبان در درگیری با اهداف کند.هواپیما F-15EX به یک موتور قدرتمند مجهز شده که به جنگنده اجازه حمل ۲۹هزار پوند تسلیحات را میدهد .
نیروی هوایی آمریکا از بودجه FY-20 که احتمالا ۱۶۶ میلیارد دلار است خواستار بودجه برای خرید هشت فروند از این هواپیما شده ، اما انچه معلوم است قیمت هر فروند جنگنده F-15EX احتمالا ۸۵ میلیون دلار است که با هزینه های پشتیبانی ۱۲۵ میلیون دلار میشود.

بوئینگ و امضای قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری برای ارتقا ناوگان بمب افکن های B-1 و B-52 .
این قرارداد چهارده میلیارد دلاری شامل پشتیبانی ، مدرن سازی و مجهز کردن این بمب افکن ها به تسلیحات جدید میباشد

نیروی دریایی ژاپن قرار است تا سه فروند کشتی گشت دریایی کلاس ۶۰۰۰ تنی را به خدمت بگیرد، این کشتی ها توان حمل دو فروند بالگرد را دارند ، نیروی دریایی ژاپن با دریافت این سه فروند کشتی ناوگان خود را به هفت فروند کشتی گشت دریایی ۶۰۰۰ تنی افزایش میدهد.اولین کلاس از این کشتی PLH-42 شونوکو نام دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن