اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/03/31

دیفنس نیوز
میناگلرو
نیروی هوایی ایتالیا در قراردادی با کمپانی لئوناردو ۱۳ فروند هواپیمای آموزشی M-345 HET را به قیمت ۳۰۰ میلیون یورو خریداری کرد، انتظار میرود این سفارش تا ۱۸ فروند نیز افزایش یابد.کمپانی لئوناردو ۱۳ فروند هواپیمای M-345 را تا سال ۲۰۲۰ تحویل نیروی هوایی ایتالیا میدهد.هواپیمای M345 HET از یک موتور توربوفن FJ44-4M استفاده میکند و توانایی حمل ۱ تن اسلحه را دارد.این هواپیما در نیروی هوایی ایتالیا در کنار هواپیمای سبک T-346A میتواند قابلیت مهارت بالایی به خلبانان ایتالیایی ارائه دهد.
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا دست به آزمایش موشک هایپرسونیک ARRW زد.
روز ۱۲ ژوئن نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه هوایی ادوارد در کالیفرینا دست به آزمایش موشک AGM-183 زد، در این آزمایش موشک بدون کلاهک از یک بمب افکن B-52 استرافورتس شلیک شد.آزمایش جهت آزمایش پرواز موشک بود.
طبقه گفته های سران لاکهید مارتین موشک قرار است تا سال ۲۰۲۲ وارد خدمت شود‌.طرح ARRW برای رقابت و مقابل با دولت های چین و روسیه میباشد ، که در سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا با بودجه ۴۸۰ میلیون دلار و با هدف طرح موشک هایپرسونیک مانورپذیر که بتواند با سرعت ۳۸۰۰ مایل در ساعت پرواز کند به اجرا در آورد.
مرکز فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در قراردادی با بوئینگ دومین دسته از بالگردهای ارتقا یافته MH-47G بلوک ۲ را سفارش داد.این سفارش ۱۹۴ میلیون دلار قیمت دارد و انتظار میرود تا سال ۲۰۲۱ تحویل این مرکز داده شوند.بویینگ در حال حاضر سفارش ۱۵ فروند بالگرد MH-47G بلوک ۲ را دریافت کرده ، که ساخت این تعداد بالگرد از امسال آغاز میشود.
بالگرد MH-47G بلوک ۲ شینوک دارای ارتقاهای مانند سیستم های ناوبری اویونیکیست و سطح بقا این بالگرد در شرایط سخت افزایش یافته. .
خبری دیگر از بویینگ ، این کمپانی یک قرارداد ۶.۵ میلیارد دلاری از طرف نیروی هوایی ایالات متحده ،به منظور تحویل کیت JDAM به این ارگان است.وزرات دفاع نیز قصد فروش این کیت را را دارد ولی کشور مقصد را معلوم نکرده.
کیت هدایتی Joint Direct Attack Munition ، یک برنامه کم هزینه است برای تبدیل بمب های سقوط آزاد به بمب های های هدایت شونده است. که شامل یک قطعه هدایتی اینرسیایی و GPS است و بدنه نیز مجهز به یک دم جدید و قطعات ثباتی میشود‌.
پاکستان به دنبال مشتری برای جنگنده ی بومی این کشور JF-17 .طی برگزار شدن نمایشگاه هوایی پاریس پاکستان نیز به دنبال مشتری برای ثاندر های خود استو کشور های مثل مالزی و مصر به دنبال به نسخه بلوک ۳ این جنگنده ابراز علاقه کرده اند.جنگنده JF-17 یک جنگنده چینی پاکستانیست نسل 4+ فور پلاس است ، که در نسخه بلوک ۳ دارای رادار ارایه فازی فعال است،قیمت این جنگنده چهل میلیون دلار است که برای کشور های با بودجه نطامی کم به صرفه تر از جنگنده های غربی مانند ، F-16 وایپر است.
کمپانی ساب سوئد یک پیشنهاد مبنی بر فروش ۶۴ فروند جنگنده چند منظوره ساب ۳۹ گریپن و ۲ آواکس گلبال آیی به دولت فنلاند ارائه کرد.این ۶۴ فروند شامل ۵۲ نسخه تک سرنشینه و ۱۲ فروند نسخه دو سرنشینه جنگنده Saab 39 Gripen است.دولت فنلاند به این درخواست تا سال ۲۰۲۱ جواب میدهد.هواپیمای هشدار زودهنگام گلوبال آیی توسط سوئد توسعه داده شده ، این آواکس در واقع یک هواپیمای بمب رایدر ۶۰۰۰ است با نصب تجهیزات الکترونیکی و یک رادار EriEye با برد ۴۵۰ کیلومتر است.
نیروی هوایی روسیه اعلام کرد ۲ فروند جنگنده میگ ۳۵ را تحویل گرفته و تا پایان امسال احتمالا ۴ فروند دیگر تحویل بگیرد.
مثل اینکه این شرکت قصد دارد تا جنگنده های Mig-35 بیشتری را تحویل نیروی هوایی روسیه دهد.
جنگنده میگ ۳۵ دارای سطح تکنولوژیکی و ایونیکی بالاتری نسب به جنگنده Mi-29 فالکروم است ، و دارای یک رادار ارایه فازی فعال است.
رونمایی از ماک آپ جنگنده نسل ششم اروپایی ها در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۹.این طرح که توسط کمپانی داسو فرانسه و ایرباس قرار است توسعه یابد و اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۶ انجام دهد.کمپانی های نیز همچون تالس و MBDA نیز وظیفه ساخت تجهیزات الکترونیکی این جنگنده و کمپانی سافران و ام تی یو نیز وظیفه ساخت موتور این جنگنده را بر عهده دارند.
ترکیه نیز از ماک آپ جنگنده نسل پنجم خود در جریال نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی کرد.
پروژه TF-X که شباهت زیادی به جنگنده رپتور آمریکایی دارد ، انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰ وارد خدمت شود و جایگزین F-16 فایتینگ فالکون های این کشور شود.کمپانی های مثل BAE و رولز رویس نیز در این پروژه نقش دارند.در جریان رونمایی از ماک آپ این جنگنده در پاریس کشورهایمث پاکستان و مجارستان ابراز علاقه برای سهیم شدن در ساخت این جنگنده کردن.
از لحاظ دیگر میتوان از این جنگنده به عنوان یک جواب برای به حالت تعلیق در آمدن تحویل جنگنده F-35 ترکیه باشد‌.
کمپانی برزیلی امبرائر و کمپانی اسرائیلی التا طی نمایشگاه هوایی پاریس یک قرارداد برای توسعه نسخه هشدار زودهنگام هواپیمای برزیلی P-600 امضا کردند.هواپیمای P-600AEW دارای یک رادار ارایه فازی فعال و تجهیزات الکترونیکی جامع و دیجیتال است ، و برای فرماندهی نظارت و کشف اهداف هوایی و دریایی مورد استفاده میگیرد ، از جمله تکنولوژی های پرنده میتوان به قابلیت دیتا و بهره وری از سیستم های شناسایی IFF یا به اختصار Identification friend or foe تشخیص دوست از دشمن اشاره کرد.
نیروی دریایی ایالات متحده نخستین سلاح لیزری زمین پایه خود را تحویل گرفت.نیروی دریایی اولین لیزر زمین پایه خود را که اختصاص دارد به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین را تحویل گرفت .این سلاح بر اساس Claws است و سیستم لیزر فشرده است که توسط سربازان بر روی خودرو استفاده میشود.در سالهای اخیر وزارت دفاع براورد کرده سلاحهای انرژی محور مانند لیزر یک سلاح ارزان قیمت جهت جایگزینی با سلاح های سنتی خصوصا جهت مقابله با هواپیماهای بی سرنشین است.سلاح جدید ترکیبی از یک خودروی جیپ تاکتیکی به همراه یک توپ لیزری است
کمپانی های ریتون و نورث روپ گرومن قراردادی مبنی بر پیشبرد طرح توسعه موتور های اسکرام جت دریافت کردند.این طرح برای نصب این موتور ها بر روی موشک های تاکتیکی با سرعت هایپرسونیک است.یکی از این طرح ها موشک هاوک است که دو کمپانی قرار است این موشک را توسعه دهند.نکته ایی در مورد موتور های اسکرام جت ، بر خلاف موتور های رمجت که اگر نمی توانند با سرعت بیش از ۳ ماخ پرواز کنند چون باعث (داغ شدن موتور میشود) ، موتور های اسکرام جت به دلیل ورودی بالای هوا به درون موتور و سرعت متراکم شدن بالا فشار گرمای زیادی به موتپر نمیشود.

 

نیروی دریایی ایالات متحده جدید ترین ناوشکن خود را تحویل میگیردنیروی دریایی ایالات متحده جدیدترین ناوشکن خود را با نام یو اس اس رس تحویل گرفت ( USS ROSS DDG-71 ) از کلاس ناوشکن های کلاس آرلی بروک است و در تاریخ ۱۲ اوریل ۲۰۱۹جهت اعزام به یونان برنامه ریزی شده بود

 

خبرهای از چین مبنی بر اینکه این کشور آماده توسعه و فروش بالگرد بدون سرنشین AV-500W است ، پس از آنکه روز چهارشنبه این بالگرد توانست با موفقیت آزمایش های شبانه خود را پشت سر بگذارد (این آزمایش ها شامل تست تجهیزاتی مانند غلاف های الکترواپتیکالی و لیزری و همچنین تست ماندگاری در شرایط نامساعد ) دولت چین اعلام آمدگی برای توسعه این بالگرد کرد.بالگرد AV-500W یک پرنده در نقش شناسایی و رزمیست که توان حمل ۱۷۰ کیلوگرم سلاح را دارد.
نیروی دریایی آلمان اولین فریگیت کلاس بادن تمبرگF-222 را تحویل گرفت.صنایع تایسن کروپ یک قرارداد مبنی بر از رده خارج کردن هشت ناوچه کلاس برمن و جایگزینی این کلاس با ناوچه های ۷۰۰۰ تنی کلاس برنامه Arge F-125 را از طرف نیروی دریایی آلمان دریافت کرد.پیمانکاری ساخت این کلاس فریگیت به کمپانی لرسن و تایسن کروپ داده شد.
کلاس دیگری از ناوچه به نام نوردن هاین وست فالن امسال تحویل داده میشود و دو فروند ناوچه دیگر احتمالا در طی دو سال آینده تحویل این کشور داده شوند.

از انجای که به شکل کامل خبر سرنگونی پهپاد ار کیو4 را توسط سپاه در کانال جنگاوران پوشش دادیم..در این بخش خبری به ان نپرداختیم

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن