اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/04/07

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/04/07

دیفنس نیوز
رونمایی کمپانی کلاشینکف از پهپاد انتحاری جدید خود طی نمایشگاه آرمی ۲۰۱۹.
هواپیمای جدید که Zala lancet نام دارد ، یک پرنده بدون سرنشین انتحاریست و وزنی معادل ۱۲ کیلوگرن هنگام بلندن شدن از سطح زمین میتواند داشته باشد همچنین طی گفته های منبع هواپیما دارای بردی به شعاع ۴۰ کیلومتر است و میتوان zala را از پایگاه های دریایی و زمینی به پرواز لانچ کرد و پرنده انتحاری موقعیت خود و تصاویر از مسیر را به اپراتور ارسال کند ، Zala برای صدمه به هدف میتواند ۳ کیلوگرم مواد منفجره را درون خود جای دهدو دارای سرعتی معادل ۱۳۶ کیلومتر است.
فروش موشک ضد زره یورو اسپایک به کشور استونی به ارزش ۴۰ میلیون دلار.این سفارش تا سال ۲۰۲۰ تحویل این استونی میشود و بستگی به نیاز ارتش استونی احتمال افزایش تعداد سفارش موشک بیشتر شود.موشک یورو اسپایک توسط صنایع رافال اسرائیل ،راین متال آلمان و دهیل Dehil توسعه یافته ولی بازاریابی این موشک بر عهده آلمان است.برد موشک تا چهار کیلومتر توصیف شده ، موشک یورو اسپایک دارای قابلیت شلیک کن و فراموش کن است و برای هدایت از یک سیستم تصویربردار فروسرخ استفاده میکند.
ارتش لیتوانی دو دستگاه خودروی زرهی رزمی باکسر را دریافت کرد.
لیتوانی سال ۲۰۱۵ دست به سفارش ۸۸ دستگاه خودروی زرهی باکسر به ارزش ۳۸۵ میلیون یورو زد.البته لیتوانی دست به سفارش برجک اسرائیلی ساسمون مارک ۲ زد که برای نصب بر روی این در نظر گرفته شده بود.برجک سامسون ۲ یک برجک ریموت کنترلساخت اسراییل است که دارای دو سیستم دید و هشت لانچر نارنجک دودزاست ، این برجک مجهز یک توپ ۳۰ م.م و یک مسلسل ۷.۶۲ میلمیریست ، سامسون توان شلیک موشک ضد زره اسرائیلی اسپایک ال آر را دارد.
انتظار میرود آخرین سفارش خودروی زرهپوش باکسر تا سال ۲۰۲۱ تحویل ارتش لیتوانی شود‌ .
کمپانی MBDA بخش آلمان و لاکهید طرح سیستم دفاع هوایی را تحویل وزرات دفاع آلمان دادند.
حال قرار است این دو کمپانی طرح ادغام و ساخت این سیستم که با نام TVLS شناخته میشود را انجام دهند.
این سیستم میتواند پوشش اسکن و رهگیری ۳۶۰ درجه را فراهم و با انواع تهدیدات مدرن درگیر شود و قابلیت دیتا لینک را دارد به طوری که میتواند با چندین هدف درگیر شود.
وزرات دفاع چک خواستار خرید ، دو فروند هواپیمای ترابری C-295 و ارتقای ۳۳ دستگاه تانکT-72M این کشور شد ، همچنین خواستار دریافت سیستم های کنترل ترافیک هوایی نیز شد‌.مجموع این کار ها ۱۷۶ میلیون دلار است و انتظار میرود این کشور تا سال ۲۰۲۳ هواپیماهای ترابری نظامیC-295 را از ایرباس تحویل بگیرد.جمهوری چک قصد دارد تا این هواپیما را جایگزین هواپیما های قدیمی روسی Yak-40 قرار دهد.
ارتش روسیه نسخه اولیه خودروی رزمی زرهی بومرنگ برای آزمایش تحویل گرفت.
خودروی زرهی 8×8 کا ۱۷ بومرنگ برای جایگزینی با خودروی های زرهی BTR-80 در نظر گرفته شده ، این زرهپوش در سال ۲۰۱۵ همراه با تانک آرماتا و ترمیناتور رونمایی شد.بومرنگ از یک موتور دیزلی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت بهره میبرد و دارای سنسور های کنترل سوخت دیجیتال است.یکی دیگر از نکات جالب توجه در بومرنگ سیستم دفاع فعال افغانیت برای حفاظت در برابر تسلیحات صد تانک است.برجک بومرنگ مجهز به دو موشک ضد زره کورنت دی و یک توپ ۳۰ م.م 2a42 با برد ۱.۵ تا ۲ کیلومتر با توان ۵۵۰ تا ۶۰۰ شلیک در دقیقه است البته در حالت اتوماتیک ۲۰۰ تا ۳۰۰ شلیک در دقیقه.
طبق گزارشات تلویزیون روسیه ویدئویی از آزمایش جدید موشک ضد تانک LMUR منتشر کرد. این موشک از بالگرد های نسل جدید Mi-28NM شلیک شد ، طبق گزارشات این موشک میتواند اهدافی خارج از دسترس را منهدم کند
به گزارش مجله اسکرامبل مگزین یک فروند بالگرد UH-1J متعلق به نیروی هوایی ژاپن هنگام فرود در پایگاه تاکیشوا دچار صانحه شد.مثل اینکه خلبان این حادثه به شدت آسیب دیده و بالگرد هم طبق تصاویر منتشر شده دم بالگرد از کابین جدا شده وبالگرد نیز آسیب شدیدی دیده ، هموز علت این حادثه مشخص نیست.
مدیر شرکت روس بورن اکسپرت اعلام کرد ، سامانه های دفاعی S-400 تا پایان سال جاری تحویل ارتش ترکیه خواهد داد ، همچنین مدیر این شرکت اضافه کرد تحویل این سامانه از ماه بعدی شروع خواهد شد.این در حالیست که تنش آمریکا و ترکیه بر سر خرید این سامانه از روسیه منتهی به توقف آموزش خلبانان ترکی و توقف تحویل F-35 به ترکیه شده.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن