اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1396/09/03

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1396/09/03

انگلستان سامانه دفاعی بر اساس گنبد اهنین را از اسرائیل جهت  دفاع از جزایر فالکلند را خریداری خواهد کرد .این قرارداد 78 میلیون دلار ارزش دارد

روسیه بودجه دفاعی برای سال های 2018 تا 2025 را 321 میلیارد دلار در نظر گرفته است

مجلس سنای آمریکا با پیشنهاد ترامپ برای بالا بردن بودجه نظامی آمریکا موافقت کرد.احتمالا قرار است در سال جدید بودجه نظامی آمریکا به ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند

رومانی به دنبال خرید سامانه پاتریوت طی قراردادی به مبلغ 3.9 میلیارد  دلار است

ترکیه اولین مجموعه سامانه دفاع هوایی اس 400 خود را در سال 2019 تحویل خواهد گرفت

سوخو35 در راه سودان. بر اساس گفته منابع روسی و سودانی این کشور تعداد سوخو35 را سفارش داده ولی مشخص نیست که چه تعداد خواهد بود

چین اعلام کرد موشک بالستیک  قاره پیمای سوخت جامد سه مرحله ای دانگ فنگ41 که در سال 2012 اولین بار تست شد در سال 2018 وارد خدمت خواهد شد

به تازگی دولت میانمار دو فروند جت آموزشی یاک-۱۳۰ را از دولت روسیه تحویل گرفته ،میانمار در سال ۲۰۱۵ قراردادی برای تحویل ده فروند جت اموزشی یاک ۱۳۰ امضا کرد

کمپانی قزاقستان پارامونت و آغاز آزمایش بروی خودروی زرهی ۸×۸ باریس (Barys) این خودرو دارای یک برجک ریموت کنترل که مجهر به یک توپ ۳۰ م.م 2A42 و میتوان بر روی آن یک مسلسل 7.62 م.م Pkt نصب کرد.طبق گفته منبع خودرو میتواند در دمای -۵۰ تا +۵۰ درجه سانتیگراد به عملیات بپردازد ،خودرو دارای بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر و سرعتی معادل ۱۱۰ کیلومتر میباشد.سطح حفاظتی در برابر حملات بالستیک سطح ۳ ناتو یا همان Stanag4569 اعلام شده.

اولین پرواز جدید و مدرنترین آواکس (هواپیمای هشدار زود هنگام ) روسی A-100 به گفته اسپونتیک این پرنده قادر به تشخیص ۳۰۰ هدف میباشد.آواکس A-100 حاصل نصب تجهیزات الکترونیک و رادار بشقابی بر روی هواپیمای ترابری Il-76MD-90A یا Il-476 میباشد ،که قرار است جایگزین آواکس A-50 شود.

امارات متحده خواستار همکاری با دولت روسیه بر سر تولید بالگرد چند منظوره و سبک بر اساس بالگرد کاموف Ka-226 در داخل این کشور شد.

الجزایر تعداد ۳۰۰ دستگاه خودروی زرهی BMPT-72 ترمیناتور-۲ روسی را سفارش داد.این خودروی زرهی رزمی (IFV) برای پشتیبانی از تجهیزات زرهی در نظر گرفته شده مانند تانک T-90SA ، این خودرو  بروی شاسی تانک T-72 سوار شده.

وزارت دفاع آمریکا با فروش موشک ضد زره جاولین به گرجستان موافقت کرد. گرجستان طی یک درخواست به ارزش ۷۵ میلیون دلار خواستار خرید ۷۲ لانچر و ۴۷۲ تیره موشک ضد زره جاولین بلاک ۱ شده.

دولت هند روز چهارشنبه دست به شلیک آزمایشی موشک ضد کشتی بومی این کشور یعنی موشک کروز براهاموس از جنگنده های مولتی رول این کشور یعنی Su-30Mki خود زد،قابل به ذکر است عرض کنم موشک براهاموس بر اساس موشک ضد کشتی روسی P-800 اونیکس طراحی شده.

نمایشگاه Milipol-2017 پاریس

شرکت STREIT Group  و نمایش خودروی زره پوش اسکورپیون ،طی گفته های منبع این خودرو برای حمل و نقل گروه واکنش سریع میباشد ،و دارای حفاظت بالایی میباشد ،و همچنین در مقابل مین مقام است.صفحات V شکل به کار رفته در قسمت تحتانی خودرو باعث حفظ خودرو در برابر مین میشود ، البته سطح حفاظت زرهی خودرو  STANAG 4569 Level 2 اعلام شده ، به طوری که میتواند در برابر حملات کالیبر 7.62mm × 51mm مقاوم باشد.

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ساخت اسراییل در هند سقوط کرد هنوز علت این حادثه مشخص نیست.البته پهپاد متعلق به هند بوده که در در جنوب هند توسط نیروی دریایی این کشور به کار گرفته شده است.

به گزارش رویترز دولت  لهستان قراردادی به ارزش ۱۰.۵ میلیارد برای خرید  سیستم دفاع هوایی پاتریوت Pac-3 ، همراه با ۱۶ لانچر M903 ، چهار An/Mpq-65 ، و چهار ایستگاه کنترل امضا کرد.دولت لهستان این خرید را جهت مقابله با تهدیدات روسیه برای مقابله با ناتو در شبه جزیره کریمه انجام داد.

چین از رادار اسکن الکترونیکی ارایه فازی فعال جدید برای نصب بروی جنگنده  FC-1  رونمایی کرد.این رادار در بهترین حالت دارای بردی معادل ۱۰۰ کیلومتر میباشد،طبق گفته های منبع رادار چند منظوره میباشد ،و برای مقابله با نسل پنجم ها طراحی شده.احتمالا این رادار از تکنولوژی رادار KLJ-7A که دارای بردی بیش از ۱۷۰ کیلومتر استفاده میکند.

مقالات هفته اینده سایت جنگاوران : پنچ کالیبر تهاجمی برتر جهان ، انواع روشه های هدایت موشک ها ،نیروی زمینی سوریه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن