اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/02/20

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1398/02/20

برگرفته شده  از : defensenewz

کره شمالی با مداد صبح روز پنچشنبه ساعت ۴:۳۰ دست به شلیک آزمایشی دو موشک کوتاه برد بالستیک زد ، به گزارش خبرگذاری فاکس نیوز این دو موشک از پایگاه سینو ری واقع در ۲۱۰کیلومتری مرز کره جنوبی شلیک شدند و هرکدام پس از طی مسافتی معادل ۴۳۵ کیلومتر و ۲۷۵ کیلومتر در دریا سقوط کردند.پایگاه سینو ری در نزدیکی مرز کره جنوبی واقع شده تا بتوان در صورت تهدید واکنش سریع انجام شود ، طبق گزارشات این پایگاه محل موشک های بالستیک رودونگ هستند.

‌وزرات دفاع آمریکا با فروش ۴۵۳ موشک پاتریویت پک ۳ به دولت امارات متحده عربی موافقت کرد.این خرید مبلغ ۲.۷۲ میلیارد دلار ارزش دارد که خود شامل پشتیبانی ، و آموزش از طرف کمپانی لاکهید مارتین ایالات متحده آمریکاست،به گفته سران آمریکایی این فروش برای کمک و حمایت از متحدانش در منطقه است.

بازهم خبری دیگری از خاورمیانه این بار بحرین، این کشور در پی ارائه درخواستی به کنگره دفاع آمریکا به دنبال خرید سامانه دفاع هوایی پاتریویت پک 3 میباشد، ارزش این قرارداد 2.478 میلیارد دلار است که شامل فروش:
60 موشک Pac-3 MSE
36 موشکMim-104E GEM – T
9 دستگاه لانچر M903
2دستگاه رادار 65- An-Mpq

پنتاگون قصد دارد تانک های ابرامز ارتش آمریکا را ارتقا دهد. در کل بودجه 718 میلیارد دلاری سال 2020 ارتش آمریکا قصد دارد تا بودجه 14.8 میلیارد دلاری برای ارتقا تجهیزات زرهی خود دریافت کند، در این میان 2.2 میلیارد برای ارتقا 165 دستگاه تانک های M1A2 ابرامز به نسخه M1A2C در نظر گرفته شده است. در کل بودجه ارتقا تمام تانک های آبرامز آمریکایی 6 میلیارد دلار خرج بر می دارد.

قطر اعلام کرد قصد دارد جنگنده های F-15QA خود را به موشک ضد کشتی هارپون Agm – 84L بلوک 2 مجهز کند، و اعلام کرد بوئینگ در حال انجام این کار است و انتظار میرود این کار تا 26 ماه آینده تکمیل شود. قطر در کل 36 فروند جنگنده F-15QA سفارش داده که ساخت آنها در سال 2018 شروع شده است.

کمپانی Rostec جدیدا از تراکتور مین روب خود رونمایی کرده ، این تراکتور به گفته شرکت سازنده دارای قابلیت های بالا در میدان نبرد و هزینه های عملیاتی کم است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد با موفقیت دست به آزمایش مهمات هدایت شونده اکس کالیبر N5 زده، گلوله هدایت شونده N5در این آزمایش در فواصل مورد نظر شلیک شد و با موفقیت عمل کرد ، به گزارش منبع (ریتان) برای شلیک از توپ های ۵ اینچی یا به عبارتی ۱۲۷ م.م است.توپ127 م م روی ناوشکن ها و رزم ناو های امریکای نصب است و این مهمات هدایت ماهواره ای به انها اجازه حملات دقیق به سواحل دشمن را میدهد

طبق گزارشات نیروی دریایی آمریکا ناوشکن کلاس یواس اس توماس هودنر DDG-116 با موفقیت آزمایشات دریایی خود را به پایان رسانده.ناوشکن DDG-116 یکی از ناوشکن های کلاس ارلیگ برک نیروی دریایی آمریکاست ، که در سال ۲۰۱۲ کار ساخت این ناوشکن در کارخانه کشتی سازی آیرون ورک شروع شد، این کشتی توانایی مقابله با تهدیدات زیر سطح ، سطح هوایی را دارد

ارتش هند قصد دارد بیش از ۴۶۰ دستگاه تانک T-90 دیگر را از روسیه خریداری کند ، طبق گزارش ارتش هند قصد دارد بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ تعداد ۴۶۴ دستگاه تانک ارتقا یافته T-90 را به ارتش زرهی خود اضاف کند البته قطعات تولید شده از روسیه تحویل میگیرد و تحت لیسانس روسیه این قطعات را مونتاژ میکند.، هند این قصد دارد این تانک هارا در مرز با پاکستان ودر جهت مقابله با تهدیدات احتمالی این کشور مستقر ، هند یکی از بزرگترین اوپراتور های تانک T-90 است و در حال حاضر تعداد ۱۰۷۲ دستگاه از این تانک را در اختیار دارد.

طبق گزارشات جنگنده نسل پنجم آمریکایی هاF-35C لایتینگ ۲ احتمالا تا سال جاری مجهز به موشک کروز هایپرسونیک هاوک شود، موشک هاوک یک موشک هایپرسونیک تاکتیکی گلایدسوار است که با یک هزینه ۹۲۸ میلیون دلاری توسط سازمان تحقیقاتی دارپا توسعه داده شده.

سپاه تفنگداران دریایی آمریکا قصد دارد با یک قرارداد ۴۷ میلیون دلاری موشک ضد کشتی NSM را به خدمت بگیرد ، طبق گزارش ریتون هم طی اعلام آمادگی کرده تا این موشک را با سیستم های سپاه تفنگداران آمریکایی ادغام کند.، البته نیروی دریایی آمریکا نیز یکی از کاربران این موشک است که در سال ۲۰۱۸ این موشک را سفارش دارد.
موشک NSM یا Naval Strik missile توسط شرکت نروژی کنگسبرگ توسعه و ساخته شده ، برد موشک ۱۸۵ کیلومتر توصیف شده و از نکات مورد توجه در موشک میتوان به دیتا لینک بودن سیستم هدایتی موشک ارشاره کرد.

نیروی هوایی سلنطتی بحرین طی درخواستی با سازمان دفاع آمریکا خواستار خرید سلاح برای نصب بر روی جنگنده های چندمنظوره F-16V بلوک ۷۰ خود شد.
این قرارداد ۷۵۰ میلیون شامل:
۳۲ فروند موشک هوا به هوا رادار فعالAim-120C-7
۳۲ فروند موشک هوابه هوا حرارت یاب Aim-9X سایداوایندر
۲۰ فروند موشک ضد کشتی هارپون بلوک ۲
۴۰ فروند Agm-154 Jsow بمب گلاید سوار
۵۰ فروند موشک ضد رادار AGM-88B هارم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن