اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان- تاریخ انتشار:1398/03/17

اخبار نظامی جهان- تاریخ انتشار:1398/03/17

دیفنس نیوز
مینا گلرو
ژاپن اولین هواپیمای هشدار زودهنگام (آواکس) E-2D هاوکی را از کمپانی نورث روپ گرومن تحویل گرفت.
ژاپن در سال ۲۰۱۸ دست به خرید ۹ فروند هواپیمای آواکس E-2Dبه ارزش ۳.۱۳۵ میلیارد دلار زد و حالا اولین فروند ساخته شده را تحویل گرفته.ژاپن این کار را در راستای از رده خارج کردن هواپیماهای E-2C خود انجام داد.
وزرات دفاع آمریکا درخواست های مبنی بر فروش هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل دریافت کرد.
طی این درخواست ، مالزی خواستار ۱۲ فروند ، اندونزی ۸ فروند ، فلیپین ۸ فروند و ویتنام هم ۶ فروند قرار است خریداری و تحویل بگیرند ، جمعا مبلغ این قرارداد ۴۷.۹۳۵ میلیون دلار است. البته باید اضاف کرد این خرید شامل منجیق های پرتاب این پرنده و پشتیبانی و آموزشیست.

ایالات متحده آمریکا و خرید ۲۳۳ دستگاه موتور توربوفن F-135.
شرکت پرات اند ویتنی قراردادی ۳ میلیارد دلاری مبنی بر ساخت ۱۹۱ فروند F135-PW-100 که تعداد ۵۶ دستگاه برای نیروی هوایی ، ۱۰ دستگاه برای نیروی دریایی و ۱۲۵ دستگاه برای وزرات دفاع آمریکا و ساخت ۲۴ دستگاه مدل F-135-PW-600 برای سپاه تفنگداران و ۱۸ دستگاه برای وزات دفاع آمریکا.در حال حاضر موتور توربوفن F-135 بر روی جنگنده نسل پنجم آمریکایی یعنی F-35 لایتینگ ۲ نصب شده و در نسخه Pw-100 در حالت عادی قدرتی معادل ۲۸۰۰۰ پاوند و در نسخه Pw-600 قدرتی معادل ۲۷۰۰۰ پاوند دارد.

چین و آزمایش نسل جدید موشک بالستیک زیردریایی پرتاب در منطقه بوها بی در نزدیکی شاندونگ.
این موشک که با نام JL-3 شناخته میشود ، قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد خدمت شود ،و قرار است بر روی زیردریایی اتمی کلاس Type-096 نصب شود. موشک JL-3 یک موشک سوخت جامد است که دارای بردی معادل ۱۲ تا ۱۴ هزار کیلومتر است (یعنی موشک قاره پیما).

در رزمایش موسوم به عدالت عقاب که در رومانی برگزار میشود نسخه ارتقا یافته تانک M1 ابرامز متعلق به ارتش آمریکا دیده شده.این نسخه همانطور که انتظار میرفت مجهز به سامانه دفاع فعال تروفیست .نسخه ارتقا یافته تانک ابرامز که با نام M1A2 Sep V3 شناخته میشود دارای بقا و قدرت شلیک و تحرک بیشتری نسب به نسخه میباشد

نیروی دریایی آمریکا اخیرا یک قراردادی برای تعویض و نصب برجک متحرک توپ بالگرد AH-1Z ویپر با کمپانی جنرال دینامیکز امضا کرده.این قرارداد ۷.۵ میلیون دلاری شامل ارائه ۳۷ برجک یا محفظه ایی که توپ سه لول ۲۰ م.م M197 بالگرد ویپر بر روی آن نصب شده است ،که در این میان ۲۵ برجک برای نیروی دریایی آمریکا و ۱۲ برجک برای هوانیروز بحرین.
این برجک که با نام A/A49E-7(V4) ارائه میشود از همان توپ سه لول M197 بهره میبرد ، و دارای سیستم های کنترل آتش و کنترل مدیریت مهمات بالگرد است.

نیروی هوایی بلغارستان دست به خرید ۸ فروند هواپیمای جنگنده چند منظوره F-16C/D بلوک ۷۰ زده.
این فروش با هزینه های پشتیبانی شرکت سازنده و قطعات یدکی نزدیک به ۱.۶۷ میلیارد دلار خرج بر میدارد.
نگاهی کوتاه به برخی از تجهیزات مهم در این قرارداد:
۱۰ دستگاه موتور توربوفن F-110
۱۰ سیستم دیتا لینک لینک ۱۶
۱۶ فروند موشک رادار فعال Aim-120C-7
۲۴ فروند موشک حرارت یاب Aim-9X
۹ دستگاه رادار ارایه فازی فعال An/Apg-83
۴ سیستم غلاف هدف گذاری Sniper
۹ دستگاه کامپیوتر ماموریت ماژولار
۲۸ بمب قطر کوچک Sdb 1
۱۵ بمب هدایت لیزری GBU-54
و…..

به گفته گلبال تایم اولین ناوهواپیمابر بومی چینی ها یعنی تایپ ۰۰۱ ای (Type001A) آزمایشات لندینگ و تیک آف را پشت سر گذاشته.همین منبع خبری اعلام کرده این ناو آزمایشات راداری و جنگ الکترونیک را پشت سر گذاشته ، و در آینده ایی نچندان دور جنگنده های J-15 و بالگرد Z-18 بر روی این ناو مستقر میشوند.این ناو پس از به پایان رساندن پنجمین آزمایشات دریایی خود به کشتی سازی دالیان فرستاده شد تا کاری های مانند رنگ آمیزی بدنه را به پایان برساند.

نیروی هوایی آمریکا اخیرا دست به سفارش قطعات اویونیکی برای ارتقا ۱۷۶ فروند هواپیمای C-130H هرکولس زده و قرار است ارتقا این ناوگان تا سال ۲۰۲۹ تکمیل شود.هواپیمای ترابری نظامی C-130H میتواند بین ۲ تا ۳ خودروی هاموی و یا دو دستگاه نفربر زرهپوش M113 را حمل کند.

سیستم دفاعی SSDS که بر روی ناوهواپیمابر کلاس جرالد فورد نصب بود در آزمایشات خود توانست دو موشک ضد کشتی را تشخیص دهد.
اما سیستم یکپارچه دفاعی SSDS چیست؟سیستم Ship Self Defense System یک سیستم تشخیص و رهگیری و دفاعی یکپارچه است که برای دفاع از ناوگان نیروی دریایی آمریکا توسط کمپانی ریتون ارائه شده ، این سیستم مجهز به دوباند است که برای رهگیری و جستجو و اشتراک گذاری اطلاعات اهداف و هدایت تسلیحات دفاعیست.
این سیستم راداری میتواند اطلاعات و مسیر هدف را به بر روی نمایشگر نشان دهد ، و تسلیحات دفاعی مورد نظر را به سمت اهداف روانه کند.

چین یک راکت ماهواره بر را حامل پنج ماهواره تجاری و دو ماهواره حامل تکولوژی به مدار زمین فرستاد.
این راکت ماهواره بر که با نام لونگ مارچ ۱۱ یا WZ-11 وی شناخته میشود از سکوی دریایی پرتاب شد.
راکت هایی که از سکو های دریایی شلیک میشوند سریعتر در مدار زمین قرار میگیرند و سوخت کمتری را مصرف میکنند.
این سیصد و ششمین ماموریت راکت های ماهواره بر لونگ مارچ است.
ماهواره که به فضا فرستاده شدند جهت نظارت بر جاده های این کشور و آب و هوای چین و اقیانوس است.

رهگیری یک فروند جنگنده آنتونوف توسط هورنت های فنلاند

کمپانی نورث روپ گرومن تست دو هفته ای از سیستم راداری جدید خود را آغاز کرد

شرکت نورث روپ گرومن که از پیمانکاران وزارت دفاع ایالات متحده تست سیستم راداری جدید خودرا آغاز کرد
این سیستم راداری 360 درجه AESA نام داشته و بعنوان یک رادار جهت سیستم سنترلایز سنسور که یک سیستم دفاعی ارتفاع پایین است توسعه یافته است .این سیستم در منطقه نیومکزیکو و در محدوده آزمایشات موشکی White Sands مورد آزمایش قرار میگرد

ارتش روسیه بزودی نخستین دسته از تانکهای تی -۹۰ ام را تحویل میگیرد

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه عنوان کرد که ارتش روسیه در شرف تحویل تانکهای T-90 MProvyv 3 را تحویل میگیرد وی عنوان کرد در سال جاری بیش از 400 دستگاه تانک و زره پوشهای ارتقا یافته به ارتش روسیه تحویل خواهد شد که شامل T-72 B3M که به سیستمهای اپتیکی جدید تجهیز گردیده اند T-80BVM و T-90 M بهمراه زره پوش پیاده نظام BMP-1AM خواهد بود.یکی از متخصصان نظامی توضیح داد که T-90M با نام آبجکت 188M هم شناخته میشود

عملیات سوخت گیری هواپیمای بی -۲ برای اولین بار از یک کا-سی ۴۶ پگاسوز

جدیدترین سوخت رسان هوایی ارتش ایالات متحده برای اولین بار اقدام به سوخترسانی به یک هواپبمای بی ۲ اسپریت کرد.نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه ای که منتشر کرد اعلام نمود جدیدترین هواپیمای سوخت رسان این نیرو روز چهارشنبه گذشته رسما اقدام به سوخترسانی به یک بی -۲ اسپریت کرد

دولت فرانسه گزارشی از از فروش سلاح طی یکسال گذشته منتشر کرد که طی ارقامی که در این لیست مشاهده میشود فروش سلاح در این کشور نسبت به مدت مشابه دوره قبل با ۳۰ درصد رشد به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو رسیده که البته بخشی از این افزایش مربوط به فروش سلاح‌کشورهای عضو ناتو در اروپا است .عربستان دوباره عنوان بیشترین خرید را بخود اختصاص داد با رقمی معادل یک میلیارد دلار خرید عربستان بیشتر صرف ناوچه های خریداری شده برای نیروی دریایی این کشور بوده است

قطر پنج فروند هواپیمای جنگی فرانسوی رافال دریافت کرد

قطر که در سال 2015 سفارش خرید 36 فروند هواپیمای رافال را داده بود در سال میلادی گذشته 12 فروند دیگر از این نوع هواپیماها را سفارش داد. این کشور در نظر دارد 36 فروند دیگر از این نوع هواپیماها را سفارش دهد.

آمریکا ۲ میلیارد دلار سلاح به تایوان می‌فروشد

دولت آمریکا خود را برای فروش بیش از ۲ میلیارد دلار سلاح شامل اسلحه و تانک به تایوان آماده می‌کند.وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که نامه درخواستی را برای خریداری ۱۰۸ فروند تانک “آبرامز” از مدل “M۱A۲” ۱۲۴۰ موشک ضد زره TOW، ۴۰۹ موشک ضد تانک “جاولین” و ۲۵۰ سلاح دفاع هوایی “دوش پرتاب استینگر” ارائه کرده است.

مدیر عامل کمپانی لاکهید مارتین جدید ترین سفارشات جنگنده F-35 را اعلام کرد:

دانمارک: 27 فروند F-35A
بلژیک: 34 فروند F-35A
ژاپن: 105 فروند F-35
لهستان: 32 فروندF-35A
یونان: بیش از 30 فروند F-35A

در مجموع بیش از 200 فروند از این جنگنده سفارش داده شده است. درخواست کشور های رومانی و سنگاپور هم در دست بررسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن