اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1400/04/25

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1400/04/25

نسخه جدیدی از  هواپیمای جنگنده رادارگریز نسل پنجم Su57 روسی در حال تولید است که یک نسخه دو سرنشینه خواهد بود. ارتش روسیه امسال چهار جنگنده Su-57 دریافت خواهد کرد. به گفته رئیس شرکت  سوخو ، یوری اسلیوسار در دیدار با ولادیمیر پوتین  رئیس جمهور روسیه گفت: “رویداد اصلی سال گذشته تحویل اولین سریال Su-57 در ماه دسامبر بر اساس قرارداد 76  فروندی  بود.

شرکت ترکی بایرکتار  ترکیه اولین پهپاد جنگی Bayraktar TB2 را به نیروی دریایی اوکراین تحویل داده است. وزیر دفاع اوکراین ، وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه در توییتر گفت: “اولین هواپیمای بدون سرنشین Bayraktar TB2 نیروی دریایی به اوکراین تحویل داده شد.

آسلسان خودروی جنگ الکترونیکی جدیدی به نام سانچاک را به فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه  تحویل داد. اسماعیل دمیر ، رئیس ریاست صنایع دفاع (SSB) ، در توییتر اعلام کرد،  قابلیت های این سیستم شامل قدرت مانور بالا ، توان خروجی بالا در باند پهن ، جنگ الکترونیک در انواع و حالت های مختلف ، پشتیبانی الکترونیکی با گیرنده باند پهن ، ایجاد پیوند خودکار و تغییر شکل باند به شکل خودکار است .

در یک آزمایش ارتش ایالات متحده که در اواسط ژوئیه برگزار شد ، یک موشک پاترویت -3 با استفاده از داده های منتقل شده توسط یک جنگنده F-35 با موفقیت یک هدف را رهگیری کرد.

شرکت موتور متحد روسیه (UEC) دو موتور AL-55I را برای تأمین موتور  هواپیماهای اموزشی  HJT-36 به هند عرضه کرده است .جت HJT-36 یک جت اموزشی بومی ساخت هند است که البته حدود 15 سال از در مرحله توسعه است و هنور به مرحله تولید نرسیده

نیروی دریایی هند یک فروند  دیگر هواپیمای هواپیمای  ضد زیردریایی و  شناسایی بوئینگ P-8I Poseidon دریافت کرد. بوئینگ در گزارشی اعلام کرد  که پی8 هندی از زمان تحویل تا کنون بیش  از 30،000 ساعت پرواز انجام داده اند .این اخرین پی8 از ده فروند پی8 سفارشی توسط هند بود است

هند یک نسخه برد بلند  از موشک کروز مافوق صوت براهاموس را ازمایش کرد .این آزمایش در سواحل ایالت ادیشا در خلیج بنگال روز دوشنبه انجام شد .خبرگزاری هند ANI به نقل از منابع گزارش داد ، نسخه برد بلند موشک قادر است اهداف تا 450 کیلومتر را هدف قرار دهد. حداکثر برد  نسخه فعلی موشک برهموس 300 کیلومتر برددارد.

سیستم دفاع هوایی هیسار  ترکیه بزودی وارد تولید انبوه خواهد شد. قرار است این سامانه تا سال 2024 تحویل  شود. هیسار یک سامانه هدایت رادار در خط دید کاربر است و دارای یک سنسور کاونده تصویر ساز حرارتی برای مرحله اخر است

شرکت ترکی Roketsan یک موشک ضد رادار به نام “Akbaba” (“کرکس”) ساخته است تا به طور بالقوه جایگزین AGM-88 HARM (موشک ضد رادار پرسرعت ساخت امریکا ) ساخت Raytheon برای جنگنده بومی TF-X و سایر کاربردهای احتمالی شود . بخشی از رسانه های ترکیه گزارش دادند این موشک ها جایگزین حدود صدها  AGM-88 HARM با برد 150 کیلومتر خواهند شد  که در خدمت نیروی هوایی ترکیه هستند.

اولین فروند از 5 فروند  هواپیما گشت  دریایی پی8 سفارشی  نیروی دریایی نروژ  تولید شد و اماده رنگ امیزی  است

وزارت دفاع ترکیه روز جمعه اعلام کرد که سومین هواپیمای گشت  دریایی و ضد زیردریایی (ASW)  ای تی ار72 که با نام پی72 نیز شناخته می شود  آزمایش های پذیرش در خدمت  را به پایان رسانده است. سومین هواپیمای گشت دریایی P-72 در اوایل ماه مه به نیروی دریایی تحویل داده شد.نیروی دریایی ترکیه شش فروند از این هواپیما را سفارش داده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن