اخبار نظامی

اخبار نظامی جهان- تاریخ انتشار:1398/03/10

اخبار نظامی جهان- تاریخ انتشار:1398/03/10

دیفنس نیوز

مینا گلرو

کانادا با کمپانی لئوناردو ایتالیا قراردادی مبنی بر خرید رادار های اسکن الکترونیکی PicoSar برای نصب بروی پرنده های بدون سرنشین امضا کرد.
از این رادار میتوان در هر شرایط آب و هوایی بهره برد ، یکی از نکات قابل توجه در رادار توانایی نقشه برداری ، شناسایی عوارض زمینی ،شناسایی اهداف و درگیری با اهداف اشاره کرد ، البته حال منبع به اینکه این رادار قراراست هواپیمای بدون سرنشین نصب شود اشاره نکرده ، ولی احتمال میرود رادار بر رویSkeldar V-200 نصب شود.

شرکت کره ایی هیوندای روتم تولید انبوه سری جدید تانک های بومی K2 بلک پانتر را شروع کرده، قرار است این شرکت دو دسته ۱۰۰ تایی تانک کا۲ بلک پانتر را تا سال ۲۰۲۱ تحویل ارتش کره جنوبی دهد.
قرار بود در سال ۲۰۱۷ تولید انبوه این تانک شروع شود ولی این با مشکلاتی روبرو شد و دوسال به حالت تعلیق درآمد.از نکات قابل تامل استفاده موتور بومی به جای موتور آلمانیست.

وزرات امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است با فروش 160 فروند موشک هوا به هوا رادار فعال 7- Aim-120C به نیروی هوایی ژاپن موافقت کند. به گفته سران آمریکایی این کار جهت افزایش ثبات و امنیت منطقه و نیروهای آمریکایی مستقر در اقیانوس آرام و آسیاست. این خرید 317 میلیون دلار خرج روی دست نیروی هوایی ژاپن میگذارد.

یک فروند هواپیمای روسی آنتونف An-72P روز ۲۷ می حریم هوایی فنلاند را نقض کرد، در پی این کار جنگنده F-18 هورنت فنلاندی در واکنشی سریع برای شناسایی این هواپیما از زمین برخواست و هواپیمای روسی را اسکورت کرد.
البته مجله هلندی اسکرامبل مگزین اعلام کرد ، نقض حریم هوایی فنلاند توسط یک فروند هواپیمای An-72P و یک فروند هواپیمای ترابری An-12Bk انجام شده.
هواپیمای An-72P یک نسخه از هواپیمای AN-72 که توانایی حمل توپ و تسلیحات را دارد و برای گشت های مرزی و دریایی در نظر گرفته شده.

چین از یک توپ خودکششی ۳۵ م.م در نقش ضد هوایی رونمایی کرد،به گفته وی دونگ ژو تحلیل گر نظامی این توپ برای مقابله با اهدافی مانند پرنده های بدون سرنشین طراحی شده ، و بر روی یک خودرو زرهی ۸×۸ چرخ دار سوار شده که قابلیت تحرک توپ تا حدودی بالا میبرد، همچنین این شخص افزود توپ مجهز به سامانه هدف گیری الکتروپتیکالیست که توانایی و دقت درگیر توپ را بالا میبرد.این توپ در رزمایش پدافند هوایی اخیر چین که از ۱۷ می شروع شده دیده شده است

توپ 35 م م چینیها

یکصد و سی ونهمین پایگاه سوخت رسانی ایالات متحده ( مک کانل) رسما ششمین هواپیمای سوخت رسان 46-KC پگاسوس را دریافت کرد ، این پایگاه تا قبل از این مرکز هواپیما ها KC-135R استراتوتانکر بود، ولی الان در حال دریافت هواپیمای سوخت رسان نسل جدید پگاسوس است و طی برنامه ریزی این پایگاه قصد دارد وهله اول 18 فروند هواپیمای سوخت رسان 46-KC را دریافت کند و در جمعیت ناوگان را تا 36 فروند افزایش دهد.

وزرات دفاع لهستان رسما نامه ایی برای خرید ۳۲ فروند جنگنده نسل پنجم آمریکایی F-35A لایتینگ ۲ برای وزرات ایالات متحده آمریکا ارسال کزد ، در این نامه به آموزش پرسنل و فروش این جنگنده اشاره شده.

کمپانی ایرباس نسخه جدیدی از بالگرد چند منظوره نظامی آینده خود را بنمایش گذاشت

این بالگرد که ساخت بخش بالگرد سازی کمپانی اروپایی هوا فضای ایرباس است با نام اچ -160 ام گیپارد ( H-160 M Guepard )معرفی گردیده و یک بالگرد چند منظوره است که کمپانی ایرباس در پاسخ به الزامات میدان جنگ آینده طراحی و تولید کرده است.فلورانس پری ، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که برنامه بالگرد مشترک اروپایی تا سال 2021 در خط تولید میرود این پروژه در ابتداقرار بود سال 2017 به بهره برداری برسد که برنامه آن به عقب افتاد و نهایتا تحویل تمامی سفارش ارتش فرانسه تا سال 2027 بطول خواهد انجامیداین بالگرد در نیروهای مسلح فرانسه با نام «گوتر»بمعنای یوزپلنگ بخدمت گرفته میشود.اچ -160 از ساختاری مدولار برخوردار است و با کمترین تغییرات میتوان آنرا در طیف گسترده و متنوعی از ماموریت های مختلفی از جمله حمل و نقل نیروهای نظامی ، حمل کالا و تجهیزات و اقلام مورد نیاز ، امداد و نجات ، شرکت در عملیاتهای ویژه ، شناسایی و دیده بانی و هدایت آتش ، و حمله به اهداف بعنوان یک بالگرد تهاجمی و پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی و گشت دریایی و ضد زیر دریایی ، ضد کشتی ، سرکوب زرهی و ….. بخدمت گرفت.این بالگرد از طراحی معمول و کلاسیک فرانسوی ها بهره میبرد و از ویژگی های برجسته بالگرد تعمیرات بسیار ساده و راحت ، هزینه عملیاتی بسیار پایین ، پروازی نرم و بسیار کم صدا است

شرکت ریتون قراردادی به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار با پنتاگون به امضا رساند

شرکت ریتون قراردادی به ارزش ۱۵۱/۵ میلیون دلار جهت پشتیبانی فنی و تعمییرات و نگهداری موشک های AIM-9X بلوک‌۲ و بلوک ۲+ به امضا رساند.بر اساس گزارش وزارت دفاع امریکا ریتون این قرار داد را جهت پشتیبانی فنی از موشک های آیم -۹ ایکس برای ایالات متحده و ۲۰ کشور متحد امریکا به امضا رساند.این موشک از تسلیحات مشترک مورد استفاده درنیروی دریایی و نیروی هوایی و همچنین در خدمت دولت های استرالیا، بلژیک، دانمارک، فنلاند، اسرائیل، ژاپن، کره، کویت، عمان، مالزی، مراکش، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، عربستان سعودی، است
وزارت دفاع گفت: انتظاردارد که کار در ماه مه سال 2022تکمیل شود.موشک AIM-9 Sidewinder یک موشک هوا به هوا است که با استفاده از گازهای داغ خارج شده از موتور هواپیما هدایت می شود و توسط هواپیماهای جنگنده حمل می شود. این موشک دارای یک کلاهک انفجاری فوق العاده و یک سیستم هدایت مادون قرمز است.موشک Sidewinder توسط نیروی دریایی ایالات متحده برای دفاع هوایی ناوگان توسعه داده شد و توسط نیروی هوایی ایالات متحده برای استفاده از هواپیماهای جنگنده بخدمت گرفته شده است. نسخه های اولیه موشک به طور گسترده در جنگ آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار گرفت.وب سایت Raytheon چند روز پیش ضمن درج خبر این قرارداد ، در مورد این موشک هم نوشته بود که موشک هAIM-9X Sidewinder پیشرفته ترین موشک مادون قرمز، ردیابی کوتاه، هوا به هوا و سطح به هوا در جهان است. این موشک برای نصب آسان در طیف گسترده ای از هواپیماهای مدرن، از جمله F-15، F-16، F / A-18، E / A-18G، F-22 و F-35، طراحی و توسعه یافته است.موشک AIM-9X Sidewinder یک موشک چند منظوره است که از کاربردی سه گانه برخوردار است این موشک قابلیت بخدمت گرفتن در برنامه های هوا به هوا، هوا به سطح یا سیستم های پدافندی زمین به هوا را دارد بدون اینکه تغییراتی مورد نیاز باشد
این موشک در برنامه عملیات غیرمستقیم دفاع هوایی ارتش ایالات متحده استفاده می شود

ترامپ در سفر اخیر خود به ژاپن اعلام کرد قصد دارد با فروش ۱۰۵ فروند جنگنده نسل پنجمی F-35 لایتینگ به نیروی هوایی ژاپن موافقت کند.ژاپن در سال ۲۰۱۱ دست به سفارش ۴۲ فروند جنگنده پنهانکار F-35A زد ،ولی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد این کشور قصد بخدمت گیری ۴۲ فروند F-35A و ۶۲ فروند F-35B را دارد.

ارتش روسیه قصد دارد تا سیستم های راکت انداز BM-21 گراد را به نسخه تورنادو-جی ارتقا دهد ، این ارتقا باعث تقویت قدرت و دقت آتش و سیستم های ناوبری در هدایت و شلیک راکت انداز های BM-21 گراد میشود همچنین از دیگر نکات حائز اهمیت میتوان به سیستم های دیجیتال نصب شده درون کابین و مجهز شدن به سیستم های اتوماتیک اشاره کرد در آخر ارتقا باعث صرفه جویی هزینه موقت در واحد های آتشبار روسی میشود.

وزرات دفاع آمریکا با فروش ۳۳۱ موشک ضد زره جاولین همراه با لانچر های این موشک به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار به ارتش امارات متحده عربی موافقت کرد.
طبق گفته های سران آمریکایی این فروش جهت ثبات و امنیت یکی از مهم ترین شریک های ایالات متحده در منطقه خاورمیانه است.

خبری دیگر از امارات ، این کشور دست به خرید ۲۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-21 بلک جک زده ، این خرید ۸۰ میلیون دلاری شامل تحویل ۲۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-21 به همراه ۴۰ سیستم GPS و سامانه های ضد اختلال ، ۸ ایستگاه کنترل زمینی و ۴ لانچر پرتاب قرار است تحویل امارات شود.

کمپانی ریتون، موفق به طراحی کلاهکی جدید برای نصب بر روی موشک های نسل آینده دیپ استریک شده است. گزارش ها حاکی از آن است شلیک آزمایشی این کلاهک ها موفقیت آمیز بوده. موشک های دیپ استریک نسل جدید موشک های تاکتیکی سطح به سطح است که برای ارتش آمریکا در حال توسعه میباشد، به گفته ريتون این موشک ها هزینه کمتری دارند و همچنین میتوان به دلیل طراحی ماژولار دو موشک را از یک غلاف شلیک کرد. قابل به ذکر است این موشک ها را میتوان از لانچر سیستم هایی همچون M270 و M142 هيمارس شلیک کرد، برد این موشک ها 300 تا 490 کیلومتر توصیف شده است.

خبری دیگر از سومین قرارداد فروش سلاحی به امارات که روز بیست و چهارم می امضا شده ، وزرات دفاع با فروش ۲۰۰۰ تیره راکت هواپرتاب سری Apkws II به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به نیروی هوایی امارات موافقت کرد.
امارات قصد دارد تا ازین راکت به عنوان سلاح ترکیبی با موشک های هلفایر ۲ استفاده کند ، سری راکت های Apkws را میتوان از بالگرد های نظامی مانند آپاچی ، ویپر و … و هواپیمای همچون تاندربولت ۲ ویا … شلیک کرد. (این راکت نسخه هدایت شونده راکت هایدرا 70 م م است)

ارتش پاکستان دست به آزمایش موشک بالستیک شاهین ۲ زد .
این آزمایش در جواب به آزمایش اخیر موشک کروز برهاموس بود که نیروی هوایی هند انجام داد.
موشک شاهین ۲ یک موشک متعارف با توان حمل کلاهک اتمیست که دارای بردی معادل ۱۵۰۰ کیلومتر است

بازهم خبری دیگر از شرق آسیا این بار کره جنوبی، این کشور تصميم گرفته تا تعداد 94 فروند موشک 2-SM بلوک 3 بی را از ایالات متحده خریداری کند، این قرارداد که شامل پشتیبانی شرکت ریتون میشود 313 میلیون ارزش دارد. موشک استاندارد 2 بلوک 3 بی یک نسخه ارتقا یافته از موشک2-SM برای دفاع در برابر موشک ضد کشتی و تهدیداتی با ارتفاع پایین توسعه داده شده و میتوان این موشک را با سیستم های مانند Ageis تطابق داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن