هوانوردی غیر نظامی

فرودگاه های مرگ آفرین ، ده فرودگاه خطر ناک جهان

فرودگاه های مرگ آفرین ، ده فرودگاه خطر ناک جهان

فرودگاه های مرگ آفرین ، ده فرودگاه خطر ناک جهان

مینا گلرو

لیست ده فرودگاه خطرناک دنیا برحسب امتیاز منفی که دریافت کرده اند

مدتی پیش سازمان ایکائو لیستی منتشر کرد که بر اساس ان تمامی فرودگاههای رسمی کشورها که عمومی هستند ( فرودگاههای خصوصی که در املاک اشخاص ایجاد و اختصاصی هستند در این لیست گنجانده نشده بود ) و به نوعی مانند آزمونی جهت رتبه بندی فرودگاهها بشمار میرفت که در انتها در برخی ویژگی ها یک رقابت بین فرودگاهها انجام گرفت که در ویژگی هایی مانند بهترین فرودکاه ، بدترین فرودگاه ، امن ترین فرودگاه ها ناامن ترین فرودگاهها ، خطرناک ترین فرودگاهها، منظم ترین فرودگاهها بی نظم ترین و ،،،، این فرودگاهها را با امتیازاتی که کسب میکردند ده فرودگاه اول به ترتیب رتبه رده بندی و نام‌انها اعلام میشد که ما در این بخش لیست ده فرودگاه رده اول دنیا در لیست خطرناک ترین و مرگبار ترین فرودگاههای دنیا را منتشر و به دلایل مختلفی که باعث قرار گرفتن این فرودگاهها  یک لیست ده گانه در برخی نام این فرودگاهها شد اشاره خواهیم کرد

در این رده بنده ابندا رده هاس پایین معرفی و به ترتیب به سمت بالای جدول خواهیم رفت

رده دهم این لیست بصورت مشترک‌در اختیار دو‌فرودگاه قرار دارد که  از قضا از نظر ویژگی ها خود نیز کاملا مشابه هستند و نقاط ضعف و ویژگی های مثبت کاملا مشابهی هم برخوردارند

رتبه دهم لیست اسکیاتوس متعلق به کشور یونان

این فرود دقیقا فاصله بسیار کمی با منطقه مسکونی دارد و همینگونه که ملاحظه میفرمائید فاصله هواپیما با رهگذران بسیار اندک و هر آن امکان وقوع حادثه ای وحشتناک وجود دارد و رهگذران در معرض خطر هستند شما اگر از افراد بومی نباشید و بار اولی باشد که با عبور هواپیما با ان صدای مهیب از بالای سرتان که گرمای شدید گازها خروجی موتور را هم میتوانید احساس کنید یقینا باعث ایجاد شوکی بسیار وحشتناک در شما خواهد شود

فرودگاه اسکیاتوس

فرودگاه رتبه نهم پرنسس جولیانا سنت مارتین :

دیگر فرودگاهی که  این لیست در دریافت رتبه دهم مشارکت دارد پرنسس جولیانو‌ در جزایر سنت مارتین است که جزو خاک بریتانیا بحساب می اید و منطقه ای بشدت توریست پذیر و‌از مناطق توریستی جهان است

شاید شما هم این تصویر را به کرات در نت دیده باشید و لی تصور کرده اید فتوشاپ است وهرگز چنین تصویری واقعیت ندارد ولی باید بگوییم اگر شما هم چنین تصوری داشته اید کاملا اشتباه کرده و این تصویر کاملا واقعی و طبیعی است

متاسفانه‌در این منطقه بخاطر وجود یک منطقه تورویسنی و تفریگاه حجم گسترده ای از مسافرین معمولا در کنار دریا در حال گذراندن اوقات خود هستند ناگهان چنین غول مهیبی با صدایی وحشتناک و باد بسیار داغی که حاصل از گازهای خروجی  موتور است و بارها کارشناسان در مورد احتمال رقم خوردن حادثه ای هشدار داده اند

پرنسس جولیانا سنت مارتین

رتبه هشتم  : فرودگاه بین المللی منطقه جبل الطارق

این منطقه نیمه خودمختار که در کنار اسپانیا واقع شده ، جزو سرزمین انگلستان بشمار می اید و همواره منشا اختلاف و بحران در روابط دو کشور تاثیر گذار انگلستان و اسپانیا بوده است

این منطقه بی شک یکی از زیباترین و توریسم پذیر ترین نقاط جهان است که سالانه صدها هزار مسافر از طریق خطوط هوایی مختلف از این فرودگاه پرواز میکنند یا در ان فرود می ایند

اما دلیل اینکه در لیست ما در بین ده فرودگاه بسیار خطرناک در رتبه هشتم قزار گرفته بخاطر بزرگراهی است که دقیقا از باند هواپیما رد میشود و زمانیکه چراغ قرمز است باید اتومبیل ها توقف کنند تا هواپیما فرود بیاید اگر در این جاده کمی بی احتیاطی کنید هزینه ان له شدن زیر چرخهای غول پیکر یک‌ غول مسافربری است

فرودگاهجبل الطارق و خیابانی وسط فرودگاه

رتبه هفتم لیست : فرودگاه کای تاک کشور هنگ کنگ :

موردی که این فرودگاه هنک کنگی  را خطرناک کرده ، در اواخر مسیر فرود است متاسفانه ساختمانها اصولی و متناسب با حریم فرودگاه ساخته نشده و در یک اقدام عجیب تر ساختمانهایی آپارتمانی و در طبقات متعدد دقیقا در حوالی منطقه فرود هواپیما ساخته شده اند‌و این مسئله بسیار فرود در این فرودگاه را به کاری سخت تبدیل کرده است در نزدیک باند فرود فاصله هواپیما با پشت بام این خانه ها انقدر نزدیک است که هر لحظه خطر برخورد وجود دارد حال چگونه شهرداری هنوز هم اقدامی انجام نمیدهد گویا باید ابتدا اتفاقی بیفتد و جان عده ای ادم بیگناه قربانی شود تا مسولین تکانی بخود دهند

فرودگاه هنگ کنگ..برای فرود در این فرودگاه باید اول از وسط اسمان خراشهای هنگ کنگ پرواز بکنی تا به فرودگاه برسی. خلبان باید در اخرین لحظه یک چرخش انجام دهد و بعد هواپیما را با باند هماهنگ بند و فرود بیاید

فرودگاه رتبه ششم : فرودگاه پاورو بوتان:

شاید بتوان گفت در میان پایتخت های دنیا این فرودگاه نامناسب ترین فرودگاه در جهان است کشور بوتان و‌نپال بصورت عادی کشورهای بسیار فقیری هستند این دو کشور سرزمینی کوهستانی بوده و فاقد زمین های حاصلخیز هستند ، از طرفی اب وهوای خشن این منطقه هم مزید بر علت شده تا دامداری چندان پر رونقی نداشته باشند زیرا تنها حیوانات بسیار جان سخت در این منطقه دوام‌می اورند و دام انها اغلب تشکیل شده از یاک و گاو کوهاندار تبتی که هر دو حیواناتی بسیار قوی و جان سختی هستند که هم برای کشیدن گاری و حمل و نقل استفاده میشوند و هم از گوشت و شیر انها تغذیه میکننددر هر صورت این فرودگاه از این نظر خطرناک است که اولا باند فرود استاندارد نیست و بسیار کوتاه است و خطر خروج و انحراف از باند وجود دارد اما بخش وحشتناک ماجرا هنوز مانده زیرا این فرودگاه در میان شکاف کوه احداث شده و در فصل زمستان احتمال ریزش کوه وجود دارد در کل این فرودگاه مناسب فرود هواپیماهای باریک پیکر است

 

در فرودگاه بوتان نیز باید در اخرین لحظه خلبان چرخش کرده و هواپیما را با باند موازی کند

فرودگاه پنجم : فرودگاه مک ماردو در قطب جنوب

این فرودگاه در واقع تنها پایگاه دستیابی به قطب جنوب است که در عمق منطقه قطب جنوب احداث شده و‌تمامی محققان ابتدا به انجا منتقل و از انجا به محل ماموریت حود میروند این فرودگاه دارای یک باند یخ زده و بسیار صیقلی است به گفته کارشناسان خلبانانی  که در این مسیر پرواز میکنند کاملا باتجربه و اموزش دیده هستند و از نظر سطح مهارت در سطح خلبانان جنگنده های ناو نشین هستند در این باند اندکی تکانهای اضافه و انحراف بی جای هواپیما ممکن است باعث سر خوردن هواپیما و خارج شدن کنترل ان از دست خلبان خصوصا حین فرود میشود…..

رتبه چهارم : فرودگاه بین المللی تونکونتین هندوراس

این فرودگاه بخاطر موقعیت استراتژیک خود یکی از شلوغترین فرودگاههای جهان است و روزانه پروازهای زیادی بر روی باند ان فرود امده یا برمیخیزند

این فرودگاه در یک منطقه بسیار ناهموار احداث شده و مسولین فرودگاه در طول سالیان گذشته هرگز اقدامی جهت تصحیح و و یکنواخت کردن ان نکرده اند دقیقا در لبه زاوبه فرود یک کوهپایه قراردارد که خطر فرود امدن را بالا میبرد خصوصا شبها که دید اصلا وجود ندارد از ان گذشته باند فرود آسفالت بوده و شدیدا لایه سطحی فرسوده و مملو از چاله ای کوچکی است که اگر فکری بذایشان نشود با کمی عمیق شدن میتوانند خطرات جدی برای ارابه های فرود ایجاد کنند

تونکونتین هندوراس

رتبه سوم لیست : فرودگاه آیرودروم ، لاکشادوپ ، هند

این فرودگاه در یک منطقه ساحلی واقع شده و بخشی از مشکل فرودگاه بخاطر باند فرود کوتاه ان است و بخش دیگر بخاطر اینکه جریان جزر و مد باعث پیشروی اب بسمت باند میشود علیرغم وعده مکرر دولت هند در مورد از خذمت خارج نمودن این فرودگاه و ساخت فرودگاهی مدرن و نوساز ، اما این فرودگاه همچنان عملیاتی و مسافران را علیرغم ریسک خطر جانی بالا همچنان جابجا میکند این فرودگاه چند حادثه کوچک هم داشته ولی گویا مسولین هندی منتظر حادثه بزرگتری هستند تا محرکی برای دادن بودجه و جابجا نمودن محل فرودگاه باشد

لاکشادوپ

اما رتبه دوم لیست فرودگاه بین المللی کوچک جوانچو  ،  ایی ، اوراسکویین  جزیره صبا :

اگر خواستید بدانید این فرودگاه چقدر مخوف است از بالا نگاهی به ان بیندازید باند فرود بسیار کوتاه است که بدلیل کوتاه بودن محل احداث است اما این فرودگاه دقیقا شبیه یک ناو هواپیمابر است اما بدون کاتابولت دو سر باند به پرتگاهی صخره ای و بلند ختم میشود

نشست و برخاست در این فرودگاه بسیار دشوار و در شب ها تقریبا غیر ممکن است و تنها گروهی از بهترین خلبانها قادر به نشست و برخواست در ان هستند این فرودگاه بسیار مرگبار است و اگر کوچکترین اشتباهی انجام شود تکه تکه شدن در اثر سقوط به پرتگاه حتمی خواهد بود

مشکل دیگر این است که اگر خلبان مراقب نباشد ممکن است در سوی دیگر صخره فرود بیاید که سمت مقابل فرودگاه است در کل تعداد کمی خلبان قادر به پرواز دراین خطوط هستند

 

رتبه اول ، قلعه عقابها :

اما رتبه اول ما اختصاص دارد به فرودگاه لوکلا نپال

شاید اغلب عزیزان با دیدن تصویر بگویند که این دیگر چرا خطرناک است انهم دومین رتبه زیرا نه کار دریا است و نه در شکاف کوه باند فرود هم اگر چه عالی نیست ولی بهرحال قابل قبول است

باید به عزیزان بگویم که اتفاقا این فرودگاه انتهایش بهیک بریدگی ختم میشود که حدود 3000 متر ارتفاع ان است بله درست حدس زدید این فرودگاه دقیقا بر روی قله یک کوه احداث شده و همانگونه که گفته شد انتهای فرودگاه 3000 متر ارتفاع پرتگاه است و کوچکترین محاسبه در زمان برخواست میتواند فاجعه ای را رقم بزند

https://interestingengineering.com/top-10-dangerous-airports-world

نوشته های مشابه

‫66 نظرها

        1. سلام برادرم متاسفانه دیگه وقت نمیکنم انجمن بیام ظاهرا از مدیریت هم ما رو کنار گذاشتن خوب حق هم دارن کانال تمام وقت منو پر کرده و بجز کانال فقط سایت جنگاوران فعال هستم که البته به جنگاوران تعلق خاطر من بخاطر اینه که من از صفر در این سایت و با حمایت های استاد تارخ پا گرفتم ایکاش حمایتی که آقای تارخ از تازه کارها میکنه جاهای دیگه هم بکنن و افراد بیشتری بتونن خودشون رو نشون بدن بهرحال من احساس دین زیادی به جنگاوران دارم و دیگه بیشتر از این واقعا برام مقدور نیست چون دو بچه کوچیک هم دارم که باید به اونا هم رسیدگی کنم ، و ممنون که هنوز هم بمن لطف دارین

  1. سلام . موشک فکور مهندسی معکوس فونیکس است یا فقط جلد اون شبیه فونیکس است و محتوای اون کلا چیز جدیدی است؟

    1. سلام از قرار شبیه فنیکس است ولی از تجهیزات سجیل یا همان هاوک داخلی استفاده شده

  2. سلام . اگر امواج یک رادار تجزیه تحلیل بشه .اون رادار نمی تونه امواج را تغییر بده که دشمن با امواج جدیدی روبرو بشه.امواج تموم رادارهای تور یه جور هست یعنی اگه یکی از اونا تجزیه تحلیل بشه میشه برای بقیه هم از همون تجزیه استفاده بشه یا نه

    1. سلام جنگ الکترونیک تو بحث برد کشف و برد قفل و یا عدم قفل تاثیر داره

    2. با سلام در رادارهای آرایه فازی فعال چرا مدام امواج ارسالی عوض میشود ولی در پالس داپلر نه
      برتری ارایه فازی بر پالس داپلر عمدتا همین هست

      1. ایران توانایی تولید رادار ارایه فازی برای جنگنده نداره . اگه نداره چرا ارائه فازی زمین پایه تولید کرده ولی برای جنگنده نه

  3. سلام‌. تو فیلم آخری چرخش داره به سمت فرودگاه پس با منفجر شدن کنار کابین خلبان کشته نشده که توانسته هواپیما رو بچرخونه

  4. فرودگاه هنک کنگیه که بنظر زیاد خطرناک نمیاد اگه اون خطرناک باشه فرودگاه مهرآباد هم خطرناکه چون دور واطرافش زیاد ساختمان نیست بیشتر آبه

      1. سلام جناب تارخ . میشه در مورد این ماهواره و کار کرد اون بیشتر توضیح بدین . ممنون

        1. این ماهواره با رص زمین هر جسم گرمی تو ارتفاع بالای 1 کیلومتر کشف میکنه.. البته گرم مثل خروجی موشک و یا انفجاری چیزی.تو ارتفاع یک کیلومتری عملا ساختمان و یا چیز مشابه وجود نداره یا موشک است و یا برخوردی در اسمان و یا برخوردی به کوه بلند

    1. با سلام خدمت شما

      خود دونالد ترامپ گفت که شبی که هواپیما هدف قرار گرفت نیروهای امریکایی در حالت اماده باش قرار داشته و اواکس های امریکایی اسمان ایران کاملا در رصد خود داشتند که برای ایجاد این حالت دستکم به چهار فروند اواکس که دائم در پرواز باشند نیاز است که احتمالا یکی روی افغانستان دیگری روی خلیج فارس و دو تا هم روی آذربایجان و عراق پرواز میکرده اند و اسمان را کاملا در دید خود داشتند که میتوان به این نکته رسید که امریکا از شلیک موشک های ایران اطلاع داشته زیرا اولا موشکها سوختگیری شده بودند و دوم لانچرها جابجا شده ببودند چون ترامپ اذعان کرد از ۴ روز قبل ارتش امریکا در حالت اماده بوده البته ما ماهواره های جاسوسی اسراییل و امریکا را هم در معادله محاسبه نکردیم

      1. سوختگیری شدن چه ربطی داره به شناسایی شدن.چرا با اینکه می دونستن حمله موشکی میشه و پدافند بالستیک ندارند اقدامی برای اضافه کردن ضد بالستیک نکردند .چند روز طول می کشه یه سیستم راه اندازی کنند .یعنی دو موشک تور را با ماهواره دیدن یا با آواکس. راهی برای شناسایی کور کردن ماهواره جاسوسی وجود نداره اینجوری که خیلی بده . نمیشه تغییری تو موشک داد که از بالا حرارت موشک کمتر دیده بشه.واز لحاظ رادار گریزی موشک بدنه موشک چه تغییری بکنه

        1. با سلام اغلب موشکهای ایران سوخت مایع هستند استاد تارخ میدونن و حتما بهتر از من میتونن مطلب رو باز کنن چون ما اطلاعاتی رو هم که داریم از محضر ایشان کسب کردیم سوخت موشک از یک ترکیب اسیدی تشکیل شده که بشدت خطرناک هم هست و نمیشه توی موشک نگهداری کرد به همین دلیل یک روز قبل از شلیک موشک را سوختگیری میکنن خب ایالات متحده وقتی ببینه ایران در حال سوختگیری موشکها هست میتونه حدس بزنه قصد استفاده از موشک رو دارن

          سوخت مایع مزایای زیادی داره نسبت به سوخت جامد ولی همین نقص بزرگ سبب شده سوخت جامد رو بیشتر ترجیح میدن و گرنه سوخت مایع هم ارزانتر است هم برد بیشتری دارد

  5. با سلام
    اقا تارخ مگه میشه تو سطح شیب دار فرود و برخواست انجام داد!!!!؟ این دو مورد اخری ینی لیست یک و دو اصلا با عقل جور در نمیاد اگر روی سطح شیبدار به سمت بالا یک هواپیمای باری فرود بیاد چنان فشاری روی ارابه فرود وارد میکنه که ممکنه کلا نابود بشه

  6. مثل همیشه عالی بود
    آفرین به خانم گلرو با قلم زیباشون و ممنون از جناب تارخ عزیز

  7. سلام
    مقاله های مینا گلرو قبل از ارسال اول یکبار خونده بشه بعد ارسال بشه. جدا از غلط های املایی مواردی هست که میگم.
    1- در اول مطلب گفته رتبه دهم مشترک بین دو فرودگاه هست ولی اسم فرودگاه دومو نیاورده و اگه فرودگاه دومی همون شماره 9 مقاله هست که پس چرا 9 هست و 10 نیست. در واقع الان 10 تا فرودگاه تو مقاله هست ولی اگه 10همی مشترک بود باید 11 تا فرودگاه گفته میشد.

    2- رتبه هفتم فرودگاه کی تاک حداقل در عکسی که گذاشته شده دو طرف باندش کاملا خالیه و ساختمونی نیست فقط دریاست ولی نوشته شده که شاختمون های بلند مسکونی کنار فرودگاه هستن در صورتی که فرودگاه تو یک جزیره کوچیکه واسه خودش.

    3- رتبه ششم فرودگاه پاورو بوتان آخر سر نفهمیدم این که دامداری در اونجا پر رونق نیست و گوشت گاو و گوسفندشونو میخورن چه ربطی داره به خطرناکیه فرودگاه؟ چون موارد خطرناکی هم که ذکر شد گفته باند کوتاهه و تو دره هست ربطی هم به حیوونا نداشت.

    4- رتبه چهارم فرودگاه تونکونتین گفته باند فرودگاه آسفالته. خب همه باندا آسفالتن و اگه رسیدگی نشه آسفالتش خراب میشه.

    5- رتبه اول فرودگاه لوکلا نپال گفته شاید بگید هیچ مشکلی نداره. برعکس تابلو هست فرودگاه امنی نیست چون باند فرودگاه کوتاهه و شیب هم داره و محلی ها از وسط باند فرود مجبورن برای رفتن به سمت مقابل رد بشن و پرتگاه تهش هم معلومه. و اتفاقا این فرودگاه حادثه سقوط هم داشته.

  8. سلام خسته نباشید.اقای تارخ به نظر شما دیگه با این گام پنجم پایان تحریمات تسلیحاتی که سال بعد بود کنسل شددیگه…البته خیلی ها معتقدن ک تحریمات هم اگه نباشه دولت ایران خرید بکن نیست….

    1. سلام والا فعلا که به نظر نمیا با این فرمون بریم بشه چیزی خرید و اصلا ممکنه مکانزیم ماشه برگرده

      1. سلام حمید اقا فکر نمیکنید مکانیزم ماشه مال قبل ترور سردارسلیمانی بود ولااقل تو ذهن امیرکایی ها فعال شده این چیزی که نهایت قراره تو سازمانملل فعال بشه فرمالیته هستش درحقیقت با ترور سردار سلیمانی نشون دادن فغالش کردن این که تو سازمان مللل میبرن فرمالیته هستش

  9. سلام آقای تارخ.این فرودگاه هنگ کنگ روی یک جزیره طبیعی بنا شده یا مصنوعی؟

      1. سلام اقای تارخ اگه میشه مطالبی هم در باره جنگ های تاریخی ایران و جنگ های بسیاری زیبای نادر شاه افشار بزارید

        1. سلام در مورد جنگ های نادرشاه با حکومت صفویه به طور کامل در مقاله تاریخ امپراتوری عثمانی مطالب کاملی هست. در مورد درگیری هاش با روسیه و قراردادهاش در قسمت اول تاریخ روابط ایران و روسیه و در مورد ایجاد نیروی دریایی ایران در دوره نادر شاه هم به طور مفصل در مقاله تاریخ نیروی دریایی همه چیز گفته شده. اما هنوز مقاله مجزایی برای جنگ های دوره نادرشاه ندارم راستش فعلا باید مقاله تاریخ روابط ایران و روسیه تموم بشه تا ببینم بعدش چی می شه

  10. آقای تارخ یک سوال آیا ایرانی که هرکس میرسه ( ترامپ و پمپئو نتانیاهو-بن سلمان-جانسون-داعش-ناتو-وزیر دفاع انگلیس و …………)میخواد بهش حمله کنه و تشنه به خونشه چرا نباید بازدارندگی اتمی داشته باشه ، ما چرا سلاح هسته ای نمیسازیم مثلا میترسیم بیشتر تحریم بشیم یا انزوای بیشتر،آخه امار میگه که صادرات نفت مارو تقریبا به صفر رسوندن . حتی مربیای خارجی فوتبالم تک به تک به خاطر تحریم و جو منفی ضد ایرانی فراری دادن . میخوام بگم ما چیزی برای ترسیدن نداریم که اگر این کارو کنیم غرب فلان میکنه . آقای تارخ ببخشید شد دو تا سوال شد آیا یه قدرت اتمی نمیتونه وقتی که تو دریا جلوی گشتیشو میگیرن یا حقشو میخورن تو دنیایی که قدرت داشتن = حق داشتن به نحو بهتری از منافعش دفاع کنه و دیگران به منافع حیاتی اون احترام بذارن ، احترامی که ناشی از قدرته (یک نوع مهم قدرت سلاح هسته ای است) . چرا مسئولین ما نمیخوان به این نتیجه برسن که بمب اتمو نمیسازن برای زدن هیروشیما و ناکازاکی بلکه برای بازدارندگی و اگر هم زمانی هم فرا رسید که دشمن قصد هجوم همه جانبه داشت زدن پایگاه هایی مثل عین السد (مکان غیر نظامیم نیست که مشکل شرعی داشته باشه تازه در صورت حمله همه جانبه ،که از کسانی که سردار سلیمانی رو بدون ترس از واکنش جدی ایران ترور کردن بعیدم نیست) که تعداد این پایگاه ها کمم نیست که شاید برای غیر عملیاتی کردن هر کدومشون چندین فروند موشک سجیل و شهاب با سر جنگی متعارف کافی نباشه اونم زمانی که در جنگ مدرن سرعت واکنش حرف اولو میزنه . لطفا به سؤالاتم پاسخ بدید.ممنون

    1. سلام خوب سلاح اتمی بازدارندگی می اورد ولی خوب فعلا ما نرفتیم دنبالش دست کم به شکل رسمی

    2. اگه سلاح هسته ای داشته باشیم ممکنه اشتباهی شهر های خودمون باهاش بزنیم …
      با این فیل شدن موشک هامون و افتضاح زدن هواپیمای خودی

        1. اگه این موشکا که فیل شدن کلاهک هسته ای داشتن اون وقت تکلیف چی بود ..

        2. در بزرگی خدا که شکی نیست جناب تارخ ولی قدرت کلاهک هسته ای ام بزرگه ..
          موشکی که فیل بشه تضمینی نیست کلاهک هسته ای شم گوش به فرمان باشه…

    3. سلام.بهنظر من حتی از نظر کشورهای دشمن ما مثه آمریکا ایران شدیدا نیاز به سلاح هسته ای داره برای بازدارندگی برای همین خیلی به ایران شک دارند .حتی دیروز پمپو تهدید کرده بود به حمله به تاسیسات هسته ای ایران. باید حتی اگه نداریم اگه امکانش بود چندتا موشک با کلاهک هسته ای بخریم . تا اگر کار بجای باریک کشید و دقیقه نود یه حرکتی بزنیم و یه آزمایش اتمی بکنیم .تا احساس خطر کنند

  11. مطمئن هستید عکس ها درست هست مثلا اطراف باند فرودگاه هنگ کنگ ساختمانی دیده نمیشه یا فرودگاه یونانی ابتدا و انتها دریا هست

    1. ساختمان دورش نیست شما برای اینکه تو هنگ کنک فرود بیاید باید ساختمان رد کنید بعد تراز کنید

      1. سامانه ای که که متحرک است و دائم جابه جا میشه چطور با فیبر نوری بهم مرتبط است؟؟ …..وقتی بشه سیگنال رادار را شبیه سازی کرد چرا سامانه نباید به اشتباه بیفته …..فقط کافیه بوئینگ امریکایی سیگنال هواپیمای غیرنظانی که از خودش منتشر می کنه را تغییر بده ….اونوقت سامانه تور بعنوان دشمن شناسایش میکنه (با اینکه خیلی ساده است ولی نوعی هک محسوب میشه……امریکاییها تو جنگ کثیف و کشتن غیرنظامی ها سابقه درخشانی دارن حالا چرا بعضی ماله بدست فدایی سریع می پرن وسط بماند(تفاوت ارزش دلار به ریال)….. اگه اون اف 14 بوشهری هم به همین صورت کنار نیروگاه بوشهر هدف قرار گرفته(تا از باند بلند شده تور زدش ) یه مشکلی وجود داره ….جالبیش اینجا است که اون شب هم جنگ الکترونیک غوغا کرده بوده …..البته من که شخصا معتقدم اف 14 پناهنده شده(از روی لج و لجبازی با آقای کریمایی)

        1. سلام دوست عزیز لاشه دست من است خودمون چینین ادای نکریدم شما می اید میگویئد سیگنال عوض کردن
          دوم تور سامانه مستقلی است ولی میشد لینکش کرد به رادار های جستجوی بزرگ

        2. این قدر رو اشتباه ماله کشی نکنید و بپذیرید تا جلوی اشتباهات بعدی گرفته شود جالبه خود فرمانده هوا فضا قبول میکنه اشتباه رو بعضی دوستان که نه سر پیازن نه ته پیاز قبول نمیکنن و فرضیه سازی میکنن مثل معروف هست که میگن شاه بخشید و لی شاه قلی نمیبخشه حکایت این دوستان است..
          اگه این جریان فکری ماله کشی رو اشتباه وجود نداشت و اشتباه رو میپذیرفتیم شاید زمانی که سیستم تور اف ۱۴ خودی رو زد به جای جو سازی و چرندو پرند به دنبال رفع اشتباه و اموزش بیشتر میرفتیم تا این حادثه دلخراش و ابرو ریز و مرگ این همه هم وطن و انسان پیش نمی امد و هواپیما مسافربری رو نمیزدیم

  12. الله وکیلی بعد از 70-60 سال از احداث فرودگاه مهرآباد تهران آدمیزاد با مشاهده عظمت سالن های ترانزیت و تعدد و کیفیت باندهای متعدد پروازی استاندارد اون به داشتن حکمرانانی باسواد و مترقی در سالیان گذشته شدیدا افتخار میکنه!

  13. باسلام خدمت جناب تارخ عزیز و خانم گلرو و سایر نویسندگان عزیز .
    سالهاست خواننده مطالب ارزشمند شما هستم و آن قدر جذاب است که متوجه غلط های نگارشی آن نمی شوم. بسیار دوست دارم یک بخشی هم مربوط به قهرمانان جنگ داشته باشیم بدون حب و بغض و گرایش سیاسی .
    سپاس از تمام شما عزیزان و خوانندگان محترم
    خداقوت بزرگواران

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن