تسلیحات نیروی های پیاده و سلاح های انفرادی

معرفی اسلحه کمری هکلر و کخ VP9

معرفی اسلحه کمری هکلر و کخ VP9

اسلحه کمری هکلر و کخ VP9  نام خانواده جدیدی از اسلحه های کمری نیمه اتوماتیک تمام پلیمر محصول شرکت پر آوازه هکلر و کخ آلمان می باشد. هکلر و کخ کار روی این اسلحه جدید را نزدیک به 4 سال پیش از معرفی در سال 2014 آغاز نمود و در آخر در سه مدل مختلف تولیدش آغاز گشت:

مدل مخصوص بازار اروپا: مدل SFP-9SF

مدل مخصوص بازار آمریکا و جهان: مدل SFP-9TR

lمدل VP40 ( شلیک کننده مهمات کالیبر 0.40 اسمیت وسون

طراحی :

طراحی منحصر به فرد VP-9 آن را به اسلحه کمری محبوبی تبدیل کرده است. استفاده از مواد پلیمر در ساخت آن ، وزن اسلحه را کاهش داده و همچنین قبضه آن قابلیت انجام تغییرات را داراست به گونه ای که با توجه به سلیقه شخص تیرانداز می تواند پوشش قبضه و جای دست اسلحه را تعویض نماید. شرکت هکلر اند کخ برای مقاصد تاکتیکی یک ریل پیکاتینی MIL-STD-1913 به این اسلحه اضافه نموده تا انواع دستگاه های نشانه روی لیزری/چراق قوه را بتوان به راحتی به آن اضافه نمود.

عمر لوله:

شیوه معروف چکش سرد کوره ای(Cold Hammer Forged) هکلر و کخ در ساخت لوله این اسلحه کمری به کار رفته که برای اولین بار در ساخت لوله اسلحه کمری MK23 SOCOM به کار رفت. در تست های انجام شده روی این لوله که بر روی پلتفرم P30 سوار بود ، 30 هزار فشنگ 9 میلیمتری را بدون هیچ مشکلی شلیک کرد ه این نشان از استاندارد بالای ساخت لوله VP-9 دارد.

مقاومت

شرکت هکلر و کخ برای عمر بیشتر بدنه و قطعات این اسلحه کمری با محلول مخصوصی به نام لایه محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سخت محافظت کرده است. این محلول محافظ از تمامی قطعات فلزی سلاح در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می نماید.

تولید

اسلحه کمری VP-9 تولیدش به طور کامل در کارخانه هکلر و کخ در شهر اوبرندورف واقع در جنوب غرب آلمان انجام می شود و این محصول آماده است تا در ماموریتهای مختلف تیراندازی ورزشی، امنیتی، اعمال قانون و نظامی به کار گرفته شود. تمامی مدلهای VP-9 شامل حال گارانتی مادام العمر هکلر وکخ می شوند و قیمت هر قبضه برای خریداران 719 دلار آمریکا می باشد.

مشخصات

نوع : اسلحه کمری نیمه اتوماتیک

کشور سازنده: آلمان

سازنده: شرکت هکلر و کخ

سال تولید: 2014 تاکنون

انواع دیگر: VP40

وزن: 753 گرم بدون خشاب

طول: 186.5 میلیمتر

طول لوله: 104 میلیمتر

عرض: 33.5 میلیمتر

ارتفاع: 137.5 میلیمتر

مهمات: 9 میلیمتری و 40 اسمیت وسون

نوع گلنگدن: عقب نشینی کوتاه، لوله چرخشی از نوع برونینگ

ظرفیت خشاب: 15 فشنگ برای نمونه 9 میلیمتری و 13 فشنگ برای نمونه 40 اسمیت وسون

سایتهای نشانه روی : آهنی و تریتیم

VP9-no-markings-oblique-WITH-grip-panelsVP9-Oblique-LEFT-MAY-22-2014

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن